شاهو عندلیبی در هتل رامسر می‌خواند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

پیش از کنسرت تالا وحدت

هتل رامسر در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خردادماه میزبان کنسرت شاهو عندلیبی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین/ این کنسرت به دعوت دانشگاه منابع طبیعی رامسر برگزار می‌شود که در آن شاهو عندلیبی و گروه “آوای عندلیب” قطعاتی از موسیقی کردی را اجرا می‌کنند. این کنسرت در قالب همایش طبیعت‌گردی با هدف حمایت از طبیعت شمال کشور در سالن هتل رامسر اجرا خواهد شد. شرکت در این کنسرت برای عموم آزاد خواهد بود.

شاهو عندلیبی در گفتگو با هنرآنلاین اعلام کرد: در این کنسرت قطعاتی از اجرای سال قبل‌ام در تالار وحدت را می‌خوانم.

او در خصوص کنسرت آتی خود در تهران گفت: کنسرت من به همراه گروه آوای عندلیب که قرار بود ۱۶ خردادماه در تالار وحدت برگزار شود کنسل شده و به زمان دیگری در مردادماه امسال موکول شده است.  این کنسرت در دو بخش تنظیم شده است؛ در بخش اول اشعاری عرفانی به زبان فارسی و کردی شامل فولکلور محلی کردستان است و بخش دوم به موسیقی شاد کردی اختصاص دارد.

این آهنگساز و نوازنده کُرد همچنین به آلبوم در دست انتشار یافتن خود اشاره کرد و گفت: آلبوم “نی‌زار” شامل قطعاتی از تکنوازی نی است که تا پایان امسال به بازار موسیقی عرضه خواهد شد. این آلبوم شامل بعضی از ساخته‌های پدرم “ایرج عندلیبی” است و آهنگسازی بقیه قطعات و تنظیم آلبوم را خودم بر عهده داشته‌ام. اشعار آلبوم نیز از استاد وفایی شاعر بزرگ کرد است.

شاهو عندلیبی در سال ۱۳۵۳ در سنندج و در خانواده ای هنرمند متولد شد. او فرزند ایرج عندلیبی خواننده و آهنگساز برجسته کرد است و از کودکی آوازها و مقام‌های کردی و نواختن ساز دف را نزد پدر آموخت. در سال ۱۳۶۶ نواختن نی و ردیف میرزا عبدالله را نزد “جمشید عندلیبی” عموزاده پدرش آغاز کرد. از ۱۳۷۷ به عنوان نوازنده نی به گروه “مولانا” به سرپرستی محمدجلیل عندلیبی پیوست. در ۱۳۸۳ از بدو تاسیس گروه “خورشید” به سرپرستی مجید درخشانی با این گروه همراه شد و ۳ سال بعد در گروه “آوا” به استاد محمدرضا شجریان پیوست. او همچنین در “گروه تنبور شمس” به سرپرستی کیخسرو پورناظری، گروه “شهناز” و “خورشید و ماه” به سرپرستی مجید درخشانی به عنوان نوازنده حضور داشته است.

شاهو عندلیبی فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر است. او در آلبوم‌های “مرغ خوشخوان” و “رندان مست” از استاد شجریان، “فصل باران” ساخته مجید درخشانی با صدای علیرضا قربانی، “بودن و سرودن” ساخته مجید درخشانی با صدای محمد معتمدی، “لحظه ناب” ساخته مجید درخشانی، “سکوت” با صدای ایرج بسطامی، “نا” و “مژده باران” از ساخته های مجید درخشانی، “خیال‌انگیز” ساخته مجید درخشانی با صدای صدیق تعریف و “چاوشی” با اشعار و صدای مهدی اخوان ثالث به عنوان نوازنده نی همکاری کرده است. شاهو در آلبوم “نشمیل نشمیل” به عنوان خواننده با گروه قمر همکاری داشته که بازسازی آثار پدرش جمشید عندلیبی است.

انتهای پیام/

 

 

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.