شاه‌آبادی: پوشاک، نماد و مولفه‌ای اصلی در همه تمدن‌ها است

۲۶م آذر ،

گزارش جلسه ۱۳۲ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران/

در جلسه ۱۳۲ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی در مورد تاسیس بنیاد مد و لباس ارائه کرد.

به گزارش هنرآنلاین، جلسه ۱۳۲ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد در این جلسه، دکتر حمید شاه‌آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی در مورد تاسیس بنیاد مد و لباس ارائه کرد.

وی گفت: با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد سامان‌دهی مد و لباس و تجربیات قبلی در این زمینه، ما طی ۱۰ برنامه متوالی ذیل سند ۱۴۰۴ به‌صورت ریشه‌ای به موضوع مد و لباس پرداخته ایم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این زمینه معتقدیم که باید بخش خصوصی از طریق در نظر گرفتن مشوق‌های لازم وارد میدان شود.

وی افزود: برقراری ارتباط بین طراح و تولیدکننده لباس و بازار مصرف از طریق ارائه مدل‌های زیبا و ساده راهبرد اصلی در این کار است.

شاه‌آبادی ادامه داد: سامان‌دهی تبلیغات در مد و لباس و خارج کردن این میدان مهم از دست دشمنان که از طریق رسانه‌هایی مانند ماهواره‌ها در حال تزریق الگوهای نامتجانس می باشند، راهبرد دیگر این موضوع است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لباس و پوشاک در همه تمدن‌ها جزو نمادها و مولفه‌های اصلی آن تمدن می باشند و اگر بخواهیم موضوع تمدن‌سازی و سبک زندگی به‌عنوان دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به سامان برسند، حتما باید به این موضوعات توجه شود.

در ادامه جلسه نیز نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از روند فعالیت‌های مرکز ملی تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارائه کرد.

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده در این مرکز، کشورمان در حال حاضر جزو سه کشور برخوردار از شبکه ملی شتاب‌نگاری برای پیش‌بینی و سنجش زمین لرزه است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی افزود: بررسی صحت و سقم اختراعات انجام شده از لحاظ حفظ منافع عمومی، انبوه‌سازی مسکن با رعایت مولفه‌های فرهنگی، راه کارهای کاهش مصرف انرژی در مسکن … از رئوس برنامه‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی است.

وی در پایان نیز گفت: سند جامع صنعتی‌سازی ساختمان در کشور، سیستم جامع نظارت بر ساختمان‌سازی کشور هم جزو اسناد در دست تدوین در این مرکز تحقیقاتی است.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.