شایسته:وزارتخانه باید بودجه اش را برای تیم های مدال آور خرج کند/میزبانی دیویس کاپ افتخار بزرگی است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – رییس فدراسیون تنیس می گوید هدفشان این است که به گروه دوم دیویس کاپ صعود کنند.

به گزارش ممتاز؛مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس در نشست خبری جام دیویس کاپ که قرار است ایران میزبان مسابقات گروه ۳ و ۴ آن باشد گفت:«این برای ما یک افتخار است که توانسته این در این مسابقات میزبان ۱۸ کشور باشیم.سطح مسابقات خوب است اما کیفیت بالای این رقابت ها کار ما را سخت می کند.»

او سپس به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:«ما باید تلاش خودمان را بکنیم تا حضور این بخش در ورزش پررنگ تر شود.باید آنها را ترغیب به تیم داری کنیم.متاسفانه حضور تیم های دولتی در بعضی از رقابت ها باعث شده تا بخش خصوصی نتواند با این تیم ها رقابت کند.من یک سوال می پرسم.فدراسیون تنیس مگر چقدر بودجه دارد؟اصلا همه می دانیم که بودجه وزارت ورزش کم است.البته استثناهایی هم وجود دارد مثل بازی های آسیایی و جام جهانی که بودجه از جاهای دیگر می رسد.عقیده من این است که بودجه وزارت ورزش باید خرج فدراسیون هایی شود که مدال آورند و می توانند برای ایران افتخار آفرینی کنند.اگر نه همه می دانیم که تنیس هر چقدر هم که تلاش کند به زودی نمی تواند برای ایران افتخار آفرین باشد.این وظیفه من است که از طریق فدراسیون و طبق ۱۲ بندی که در آیین نامه مان وجود دارد درآمد زایی کنم.ما باید طوری عمل کنیم که وزارت خانه بوده تحت اختیارش را در اختیار فدراسیون های مدال آور بگذارد.من که مجید شایسته هستم اگر روزی نتوانم برای این فدراسیون درآمدزایی کنم از فردایش به محل کارم نمی آیم.»

شایسته در ادامه حرف هایش باز هم به بخش خصوصی اشاره کرد و  با مثال زدن مسابقات فیوچرز کیش گفت:«ما توانستیم با نگه داشتن بخش خصوصی در کنار خودمان ۳ هفته از این مسابقات را میزبانی کنیم.ضمن اینکه ۶۰ هزار دلار هم پاداش دادیم.پرداخت چنین جایزه ای برای فدراسیونی مثل ما مقدور نیست.من باید تشکر ویژه ای از عملکر بخش خصوصی در این زمینه داشته باشم.از طرفی برگزاری مسابقات فیوچرز کیش نشان داد ما اگر اراده کنیم می‌توانیم کار را انجام دهیم اما در کشور ایران از لحاظ کار جمعی مشکل داریم در حالی که اگر با شفافیت کامل در مباحث مالی و فنی کنار هم باشیم اتفاقات مهمی در ورزش ایران رخ خواهد داد.»

رییس فدراسیون تنیس دربارهٔ حضور ایران در مسابقات دیویس کاپ هم گفت:«تیم ملی در این مدت تمرینات خوبی را داشته و کادر فنی و بازیکنان زیر فشار بودند. سال گذشته آنها در مسابقات امارات واقعا تلاش کردند و حقمان نیز این بود که به گروه ۲ صعود کنیم. اما این اتفاق رخ نداد که هیچ کس مقصر آن نیست. امیدوارم بازیکنان با حضور قوی خود بتوانند به این امر دست یابند. من از آنها در طول مسابقات بازی زیبا و خوب می خواهم . همچنین انتظار دارم ثابت کنند که تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه به کار گرفته‌اند. از آنجا که ما میزبان مسابقات هستیم طبیعی است که می‌خواهیم به گروه ۲ نیز صعود کنیم. از این رو برای تمام بازیکنان و کادر فنی آرزوی موفقیت دارم.»

شایسته در واکنش به این سوال خبرآنلاین در مورد دلیل حضور نداشتن نداف و معدنچی در مسابقات فیوچرز ترکیه گفت:« در شورای برون مرزی توانستیم مجوز حضور در دو هفته از مسابقات فیوچرز بوسنی و هرزگوین را بگیریم اما به دلیل ارسال نشدن دعوت نامه از سوی بوسنی نتوانستیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم که البته در این مورد از آنها شکایت کردیم. از آنجا که مسابقات ترکیه ویزا نمی‌خواست از شورای برون مرزی خواستیم که از این مجوز برای حضور در مسابقات ترکیه استفاده کنیم که متاسفانه با درخواست ما موافقت نکردند بنابراین خالدان و شاهقلی شخصا در مسابقات فیوچرز ترکیه شرکت کردند.در واقع با توجه به اینکه در مسابقات فیوچرز ترکیه ثبت نام کرده بودند در صورت شرکت نکردن جریمه می‌شدند. خالدان و شاهقلی با هزینه‌ی خود در این رقابت‌ها شرکت کردند که برای من افتخار است بازیکنی برای کسب آمادگی بیشتر با هزینه ی شخصی خود به مسابقات می رود.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.