شایعه است؛تب کنگو در تهران دیده نشده

زهرا تالانی: سیما واحدی سرپرستار بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد در این باره به خبرآنلاین اعلام کرد که در یک روستا به دلیل ذبح نادرست و بدون نظارت سازمان دامپزشکی یک گوسفند و پخش آن اهالی روستا دچار این بیماری شدند.اما اینکه۱۰۰ نفردرمشهد مبتلا شده اند شایعه لست.
با این حال از ابتدای امسال تا به همین امروز ۲۵ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند و دو نفر از مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو از استان مرکزی و گیلان برای مداوا به تهران آمده‌اند.
حضور این دو نفر برای مداوا سبب شد تا اعلام شود که تب کنگو به تهران هم رسیده است اما رئیس مرکزمدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت خبر رسیدن تب کریمه کنگو را به تهران تکذیب می‌کند.
محمد مهدی گویادر گفت‌و‌گو با ایلنا می گوید: البته گاهی اوقات ممکن است بیماری در شهرستان که مبتلا به تب کریمه کنگو است برای تشخیص قطعی بیماری یا درمان به تهران مراجعه کند به این معنی نیست که کسی از استان تهران به این بیماری مبتلا شده باشد.
وی با تاکید بر اینکه تعداد موارد بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی پیدا نکرده است می افزاید: اکثریت موارد ابتلا به این بیماری در استان‌های مرزی شرقی کشور یعنی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و این باردر استان خراسان رضوی است.
گویا همچنین قرنطینه ۲۷ نفر دیگر در مناطق کشور را به دلیل مشکوک بودن به بیماری تب کریمه کنگو تکذیب می کند و ادامه می دهد: اصلا چیزی به نام قرنطینه به دلیل مشکوک بودن به بیماری تب کریمه کنگو نداریم و چنین خبری صحت ندارد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت یادآور می شود: گاهی اوقات شایعه می‌شود که بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت و شیر منتقل می‌شود اما اینطور نیست و این‌ها، از راه‌های بسیار نادر مبتلا شدن به این بیماری هستند.بیشتر کسانی که با دام سروکار دارند و به زایمان دام، ذبح دام، ودوشیدن شیر دام مشغول هستند در معرض ابتلا به این بیماری قراردارند.

از این رو وزارت بهداشت اعلام کرده است که بهتر است از دامهایی که مهر وزارت بداست دارند استفاده شود و از ذبح دام بدون رعایت نکات بهداشتی خودداری شود.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.