شایع‌ترین علت ناباروری مردان را بشناسید

یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: حرارت و گرما موجب تشدید خطر ابتلا به نازایی می‌شود، بنابراین جوانان باید از پوشیدن لباس زیر تنگ و قرار گرفتن در مجاورت حرارت بالا مانند سونا جدا پرهیز کنند.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر جواد نصیری دارابی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه واریکوسل شایع‌ترین علت ناباروری است گفت: در این بیماری وریدهای بیضه به صورت غیرطبیعی متسع می‌شوند.

 
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جوانان دچار واریکوسل هستند، گفت: این بیماری در جوانان سنین ۱۵ تا ۳۰ سالگی بروز می‌کند و شیوع آن در بیضه چپ شایع‌تر است ولی اثرات ان در هر دو بیضه نمایان می‌شود.

 
این دکترای دارای بورد جراحی ایران و اروپا خاطرنشان کرد: عدم درمان این بیماری منجر به کاهش حرکت اسپرم‌ها، کوچک شدن بیضه و نهایتا ناباروری می شود.

 
دکتر نصیری دارابی با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام واریکوسل گفت: علایم این عارضه با احساس درد و سنگینی در بیضه همراه است و معمولا درد به ناحیه کلیه‌ها منتشر می‌شود که با انجام معاینه و سونوگرافی قابل تشخیص است.

 
این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با تاکید بر اینکه روش جراحی تنها راهکار درمانی واریکوسل است، گفت: بهترین روش جراحی استفاده از روش میکروسکوپیک است و درمان دارویی برای این عارضه وجود ندارد.

 
دکتر نصیری دارابی یادآور شد: موارد خفیف واریکوسل که گاه ممکن است تنها با درد همراه باشد، نیازی به درمان جراحی ندارد ولی در مواردی که آزمایش اسپرم غیرطبیعی باشد باید طبق نظر پزشک متخصص جراحی انجام شود.

 
این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری یادآور شد: در بیماران مبتلا به واریکوسل که اندازه بیضه کوچک شده، در افرادی که دچار درد شدید بیضه هستند و بیمارانی که به درجه ۳ واریکوسل مبتلا هستند باید با انجام جراحی در جهت رفع این مشکل اقدام کرد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.