شایع ترین جرم در نوروز چیست؟!

۱فروردین ۱۳،

تابناک: به گزارش پلیس، یکی از جرایم شایع که در ایام تعطیلات نوروزی آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد، سرقت خودرو است. بررسی های انجام شده، دربارهٔ پرونده های سرقت خودرو حاکی از آن است که خود مالباختگان، اصلی ترین مقصران وقوع این نوع سرقت ها می باشند، چرا که با نادیده گرفتن پیشنهاد ها و اخطارهای پلیسی برای حفظ ایمنی و پیشگیری از سرقت، این فرصت را به سارقان فرصت طلب تقدیم می کنند.

در واقع بی احتیاطی مالباختگان و وجود مالخران که یکی از اضلاع مثلث سرقت می باشند راه را برای سارقان هموار می کنند. این در حالی است که با رعایت نکات ایمنی، هوشیاری در معاملات خودروها و موتوسیکلت ها و خریدوفروش در مراکز مجاز، خطر سرقت کمتر می گردد.

سرهنگ «قاسمعلی یوسفخانی» رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی با تایید بر اینکه سرقت خودرو از شایع ترین جرایم در ایام نوروز است، خبر داد: «ماموران پلیس آگاهی اشخاصی را که به ۹ فقره سرقت لوازم خودرو در شهرستان بجنورد و شهرهای همجوار اقدام کرده بودند، دستگیر کردند.» این مقام انتظامی همچنین تصریح کرد: ماموران در ادامه اجرای طرح های پیشگیرانه با انجام یک سری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه سارقان را شناسایی و دو متهم را در این رابطه دستگیر کنند. رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متهمان در مراحل بازجویی به سرقت خودرو با همدستی فردی دیگر اعتراف کردند و در بازرسی از محل اختفای آنان نیز مقدار بسیاری اقلام مسروقه کشف شد.

«یوسفخانی» ضمن اخطار به شهروندان دربارهٔ مراقبت از خودرو گفت: بعضی سهل انگاری ها سبب سوء استفاده سارقان می گردد. وی استفاده از ابزارهای حفاظتی و امنیتی در خودروها را برای کاهش سرقت ها ضروری عنوان کرد و افزود: خودروهایی که دسترسی به آنها سهل و آسان است و تجهیزات ایمنی ندارد و خودروهایی که صاحبان آنها از پارکینگ های خصوصی یا عمومی استفاده نمی کنند و ضعفی در نگهداری خودرو وجود دارد بیشتر در معرض تهدید به سرقت قرار دارند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالخران در افزایش سرقت نقش دارند، گفت: مالخران یکی از اضلاع مثلث سرقت می باشند که به عنوان مشوقان اصلی سارقان محسوب می شوند.

رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی همچنین ادامه داد: سارقان پس از سرقت اموال مسروقه مانند خودرو اگر نتوانند آن را به پول تبدیل کنند، انگیزه خود را برای سرقت از دست می دهند. یوسفخانی بیان کرد: در پرونده های مطرح در پلیس آگاهی، همواره شناسایی و دستگیری مالخران به اندازه سارقان اهمیت دارد و به همین سبب به شدت این مساله هم پیگیری می گردد.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری مالخران از دو جنبه دارای اهمیت است که اولین تاثیر آن در کنترل و کاهش وقوع سرقت ها و تاثیر دیگر کشف و بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان است. این مقام انتظامی دربارهٔ طرح های اجرایی پلیس برای پیشگیری از سرقت خودرو اظهار کرد: به طور معمول پلیس، طرح هایی تحت عنوان کنترل راه های مواصلاتی، مناطق آلوده، مجرمان، سابقه داران حرفه ای و همچنین طرح مقابله با مالخران و دستگیری سارقان متواری را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی متذکر شد: از شهروندان می خواهیم که در راستای حفظ و جلوگیری از سرقت خودرو تمامی اقدام های ایمنی لازم را انجام دهند و در صورت امکان، خودروهای خود را در پارکینگ های دارای نگهبان یا در مکان هایی قابل دید، پارک کنند. سرهنگ «یوسفخانی» ادامه داد: از شهروندان می خواهیم اسناد و مدارک خود را در داخل خودرو نگهداری نکنند


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.