شبکه بازار یکساله شد

۲۸ آبان ،

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مدیر شبکه بازار در نشست امروز یکشنبه ۲۸ آبان با خبرنگاران  حضور مجریانی چون علی درستکار، محمود شهریاری،‌ سونیا پوریامین،‌ علی اکبر عبدالرشیدی و احسان کرمی در برنامه‌های این شبکه اشاره کرد و گفت: مجریان این شبکه ضمن رعایت چهارچوبها در برنامه نوآوری می‌کنند.
 مدیر شبکه بازار  با بیان اینکه تبلیغات در مرحله دوم ماموریت این شبکه قرار می‌گیرد گفت: هدف اول شبکه بازار ترسیم فضای درست اقتصادی است.
 رجبی معمار با یادآوری اینکه شبکه جهانی بازار از ۲۹ مهر ماه امسال بر روی ماهواره ایران ست(بدر) فرکانس ۱۲۲۸۳ عمودی، ۲۷۵۰۰-۴/۳ قرار گرفته‌ است، خاطر‌نشان کرد: در برخی مناطق که فرستنده‌های زمینی توانایی دریافت این شبکه را ندارند یا شبکه‌های دیجیتال قابل دسترس نیستند، از طریق ماهواره شبکه بازار دریافت می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که بتواند از ظرفیت شبکه بازار برای معرفی کالاها و خدمات ایرانی در برخی از کشورهای فارسی زبان نیز استفاده کند.
مدیر شبکه بازار با متفاوت خواندن شبکه بازار با شبکه‌های «تله‌شاپینگ» (tele shopping)، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت شبکه‌های تله‌شاپینگ بر اغواگری و بزرگنمایی کالاها و خدماتی استوار است که کیفیت چندان خوبی هم ندارند و می‌کوشند با بمباران‌ آگاهی‌های بازرگانی مخاطب را جذب کنند و کالاها را به فروش برسانند. وی تأکید کرد: این مساله با اخلاق شبکه بازار که به دنبال فضایی سالم برای عرضه‌ کالاهای ایرانی است، مغایرت دارد.
 مجید رجبی معمار با یادآوری این که شبکه بازار تنها ملزم به تبلیغ کالاهای ایرانی است، اظهار کرد: البته این مساله شامل کالاهایی که تحت لیسانس کارخانه‌های خارجی می باشند اما در ایران تولید می‌شوند نیز خواهند شد.
 وی به برنامه‌هایی که در ارتباط با بورس از شبکه بازار پخش می‌شود، اشاره کرد و گفت: بورس باید کاملا مردمی باشد و اغلب مردم سرمایه‌های خود را به جای شرکت دادن در بخش‌های مشکل‌دار اقتصادی در بورس شرکت دهند؛ اما اغلب مردم ما به این حوزه آشنایی ندارند این حوزه نیاز به آموزش دارد. بر این اساس هر روز یک برنامه با موضوع گزارش تفسیری بورس خواهیم داشت، با اینکه دو برنامه دیگر برای ترویج بورس در نظر داریم که در ساخت آنها مسؤولان بورس نیز با ما تعامل دارند.
رجبی معمار همچنین افزود: برخی می‌گویند نرخ اقلامی که در شبکه بازار اعلام می‌شود، متفاوت با قیمت اصلی کالاهاست. در این ارتباط باید بگوییم ما شماره‌ تماس‌هایی را به صورت زیرنویس اعلام می‌کنیم تا اگر اختلالی در قیمت‌ها وجود دارد، مردم بتوانند به این شماره تلفن‌ها اعلام کنند.
 مدیر شبکه بازار سپس از تهیه و پخش باکس‌های مخصوص نیازمندی‌ها و آگهی‌های بازرگانی خبر داد و گفت: در نظر داریم باکس‌های مشخصی را به موضوعات مختلف از جمله مسکن اختصاص دهیم با مسؤولان حوزه مسکن نیز جلساتی داشته‌ایم با اینکه در این آگاهی‌های بازرگانی نمی‌توانیم قیمت‌ها را اعلام کنیم اما پخش این نیازمندی‌ها  سبب تحرکی در حوزه مسکن می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که شبکه بازار در آن راه‌اندازی شده، لازم است تا این شبکه با طمأنینه حرکت کند. قرار است با راه‌اندازی این شبکه به بازار کمک کنیم و نمی‌خواهیم بازار را ملتهب کنیم.
مدیر شبکه بازار سپس با بیان اینکه موضوع این شبکه تنها تهران نیست، خاطرنشان کرد: چند برنامه در نظر گرفتیم که به موفقیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد اقتصادی کشور و همچنین مناطق نفت خیز و مناطق کشاورزی می‌پردازد.
 رجبی معمار گفت: برای تولید گزارش تفسیری از میزان استقبال از کالاهای ایرانی در خارج از کشور، از دفاتر سازمان صدا و سیما در خارج از کشور کمک گرفته‌ایم؛ با اینکه این دفاتر ما را در جریان مبادلات اقتصادی مهم و نشست‌های مهم اقتصادی قرار می‌دهند و گزارش تفسیری‌هایی را به شبکه بازار ارسال می‌کنند که در اختیار مردم قرار دهیم.
وی سپس تاکید کرد که شبکه بازار روی تولیدات دانش بنیاد تمرکز دارد و افزود: حاضریم بر روی طرح‌های جوانان مبتکر و دانشجو سرمایه‌گذاری کنیم و آنها را معرفی کنیم.
وی سپس به برنامه‌های شبکه بازار در حوزه خانواده اشاره کرد و از برنامه «خانه زیبای من» به تهیه‌کنندگی سونیا پوریامین نام برد که هم اینک در حال پخش است.
رجبی معمار با اشاره به اینکه بحث استاندارد بسیار مورد توجه شبکه بازار است‌، گفت: تمام کالاهایی که در شبکه بازار معرفی می‌شوند باید کیفیت خوبی داشته باشند.
مدیر شبکه بازار سپس به دیگر برنامه‌های جدید این برنامه اشاره کرد و با نام بردن از «نمودار» با اجرای علی درستکار خاطرنشان کرد: این برنامه گفت وگو محور به تهیه کنندگی چاوشیان از هفته دیگر پخش می‌شود و یک برنامه پرسشگر در حوزه اقتصادی خواهد بود. گمان مان این است که «نمودار» به یکی از جدی‌ترین برنامه‌های اقتصادی سیمای جمهوری اسلامی تبدیل شود و قرار است سیاست‌گذاران اقتصادی در این برنامه حاضر شوند و در فضای جدی موضوعات اقتصادی را کنکاش کنیم و به چالش بکشیم.
 مدیر شبکه بازار با اعلام افزایش باکس‌های خبری شبکه بازار یادآور شد: در حال حاضر شبکه بازار چهار باکس خبری دارد که با همکاری معاونت سیاسی و خبر این بخش‌های خبری در ساعات ۸ و۳۰ دقیقه‌، ۱۰ و۳۰ دقیقه‌، ۱۴ و ۱۸ و۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌روند؛ می‌کوشیم بخش‌های خبری شبکه بازار را توسعه دهیم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.