شبکه‌های اجتماعی موبایلی اطلاعات افراد را می فروشند

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،سردار غلامرضا جلالی ، با بیان اینکه در زیرساختهای ارتباطی یک تکنولوژی خارجی را با تمام مزایا و معایب آن نصب کرده و بکارگرفته ایم اظهار داشت: تنها زمانی می توان شبکه های حساس و اصلی کشور را مدیریت کنیم که تکنولوژی آن در اختیار خودمان باشد.

وی با تاکید براینکه برای انتخاب تکنولوژی در تجهیزات اصلی و حیاتی کشور باید هوشمندانه عمل کرد و گرانی و ارزانی تجهیزات مهم نیست، افزود: برای مثال هم اکنون براساس اسنادی که منتشر شده است کشورهای امریکایی و انگلیسی قصد دارند تجهیزات هوواوی چین را از زیرساختهای سطح ملی کشورشان حذف کنند؛ علتش این است که آنها معتقدند که این تجهیزات زیرساختی زمینه ساز جاسوسی و جمع آوری اطلاعات است.

سردار جلالی ادامه داد: فروش اطلاعات، یک صنعت در دنیا محسوب می شود و در حوزه های مخابراتی اطلاعات را جمع آوری و به مشتری می فروشند؛ برای مثال اطلاعات زیرساخت ما را استخراج و به کسانی که علیه ما کار می کنند می فروشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی موبایلی مانند واتس اپ که شماره تلفن افراد را ذخیره می کند افزود: این شبکه ها، محتوای تلفن کاربر را ذخیره کرده و به بخش های اطلاعاتی می فروشند؛ براین اساس شبکه سازی اطلاعات از طریق تجمیع این اطلاعات صورت می گیرد؛ برای مثال شاهد هستیم که نرم افزاری مانند “تروکالر” به راحتی اطلاعات و مشخصات شما را برایتان فاش می کند.

وی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات با ارزش از ما، می تواند علیه ما و مورد سوء استفاده قرار گیرد گفت: هم اکنون بخش وسیعی از شبکه های مخابراتی وزیرساختی ما مربوط به تجهیزات خارجی از هوواوی، زیمنس و ZTE است که از نظر سازمان پدافند غیرعامل این کاملا ایراد دارد و باید اصلاح شود.

سردار جلالی افزود: دستگاههایی که در زیرساختهای اصلی ارتباطی ما به کار گرفته می شوند توسط خارجی ها کنترل و مدیریت می شوند که این موضوع باید با بکارگیری تکنولوژیهای بومی اصلاح شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.