شبکه ائمه جماعات تهران

۲۷فروردین۱۳،

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اعلام ایجاد شبکه ائمه جماعات تهران به اهداف راه اندازی این شبکه اشاره کرد و گفت: برای اینکه ائمه جماعات مساجد برنامه تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دهند باید به صورت شبکه‌ای، تشکیلاتی و سازمانی‌شده فعالیت کنند و ائمه جماعات مساجد هر منطقه، محل و ناحیه به صورت شبکه‌ای گردهم جمع شده و مسایل منطقه و ناحیه را رصد فرهنگی و اجتماعی کنند و بر اساس آن راهکارهایی را برای پیشبرد مدنظر پیدا کنند.

وی افزود: از میان ائمه جماعات مساجد تمامی مناطق تهران، تعدادی از ائمه جماعات برای عضویت در این شورا انتخاب و شورایی تحت عنوان شورای مناطق مختلف و سپس ناحیه و سرانجام با حضور شورای مناطق و نواحی شورای اصلی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام آقایی با اشاره به اینکه شورای نواحی در ۱۷ ناحیه استان تهران به تدریج تشکیل می‌شود، بیان کرد: طی شبکه خوشه‌ای از ائمه جماعات و امام مساجد محلات، مناطق و نواحی بسیاری از مسایل دینی و فرهنگی شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران رصد و پی‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد این شورا که سال قبل کار راه اندازی آن در دستور کار قرار گرفت، شبکه ائمه جماعات مساجد تهران راه‌اندازی می‌شود و این شبکه می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین شبکه فرهیختگان دینی و مذهبی مطرح شود و نقش بهتری را در جریان‌سازی دینی و انقلاب انجام دهد.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه جلسات توجیهی برای اعضای شورای نواحی مناطق در رابطه با بحث پیرامون مباحث علمی و تحلیل‌های سیاسی و دیگر موضوعات برگزار شده است، اظهار کرد: تبیین و تحلیل مسایل سیاسی روز، وضعیت و مشکلات اعتقادی و دیگر مسایل روز برای اعضای شورای ائمه جماعات مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.