شبکه خبر ۲ راه‌اندازی می‌شود

سرپرست خبرگزاری صداوسیما درباره ی راه اندازی «شبکه خبر ۲» در فضای مجازی و رویکرد آن توضیحاتی را مطرح و اعلام کرد که این شبکه در حال حاضر به صورت آزمایشی، راه اندازی شده است.

شبکه خبر ۲ راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، به گفته وی در صورت راه اندازی رسمی این شبکه، که ابتدا در بستر اینترنت شکل می گیرد و بعدها ممکن است از طریق گیرنده های تلویزیونی هم قابل دسترس باشد، امکان پوشش زنده و کامل رویدادهای مهم کشور فراهم خواهد شد. مساله ای که در حال حاضر شبکه خبر تلویزیونی به دلیل فشردگی کنداکتور و جدول پخش، از آن رنج می برد.

«شبکه خبر ۲» به صورت ۲۴ ساعته صرفا رویدادهای زنده را پوشش می دهد

حسن عابدینی ـ سرپرست خبرگزاری صداوسیما ـ در گفت و گویی درباره ی راه اندازی شبکه تلوبیونی خبر، رویکرد و لزوم ایجاد چنین شبکه ای توضیح داد: پوشش زنده یکی از مقوله هایی است که هر شبکه خبری مایل به انجام آن است، اما با توجه به تعدد و تکثر رویدادها بعضا ممکن است امکان پوشش کامل یک رویداد از طریق شبکه تلویزیونی که یک جدول برنامه مشخصی دارد، میسر نشود. شبکه هایی هم در دنیا وجود دارد که کارشان پوشش زنده رخدادهاست؛ چون شما وقتی بخشی از رویداد را پوشش می دهید، به دلیل کنداکتوری که دارید یا رویداد دیگری که به صورت همزمان رخ می دهد، مجبور می شوید آن را قطع و به سراغ رویداد جدید بروید. در این شرایط ممکن است هم سوءتفاهم هایی ایجاد شود و هم افرادی که مایل هستند تا آخر رویداد را دنبال کنند، امکان دنبال کردن آن را نداشته باشند. لذا معاونت سیاسی صداوسیما درصدد است یک شبکه رسانه ای راه بیاندازد که به صورت ۲۴ ساعته صرفا رویدادهای زنده را پوشش دهد و شبکه خبر بخشی از آن رویداد را به صورت زنده پخش کند.

ممکن است «شبکه خبر ۲» بعدها روی گیرنده های تلویزیونی قرار گیرد

سرپرست خبرگزاری صداوسیما ادامه داد: با توجه به این تداخل رویدادها تصمیم گرفته شد شبکه خبر ۲ ایجاد شود که این شبکه بدون مجری است اما رویدادها را زنده پوشش خواهد داد. ابتدا روی تلوبیون قابل دریافت خواهد بود و بعد ممکن است بر روی گیرنده های تلویزیون هم قابل دریافت باشد. 

شبکه خبر در حال حاضر امکان پوشش کامل برخی اتفاقات را ندارد

مجری گفت و گوی ویژه خبری در ادامه با اشاره به رویکرد شبکه خبر در پوشش اخبار و پخش زنده رویدادها، خاطرنشان کرد: شبکه خبر در حال حاضر اخبار مربوط به سخنگوی وزارت امور خارجه، سخنگوی دولت، سخنگوی قوه قضائیه، به اضافه رویدادهای مختلف و همچنین رویدادهایی همچون پرتاپ ماهواره و رویدادهای بسیار دیگری را پوشش می دهد که ممکن است خیلی ها بخواهند به طور کامل این موارد را دنبال کنند اما در شبکه خبر امکان پوشش کامل این رویدادها وجود ندارد؛ به عنوان مثال پیرامون جنگ در اوکراین، رویدادهای مختلفی وجود دارد، واکنش هایی که در اروپا، شورای امنیت، سازمان ملل و شکل می گیرد و همچنین برخی کشورها که به آن واکنش نشان می دهند، این رویدادها به صورت زنده پخش می شود اما طبیعتا شبکه خبر نمی تواند ۲۴ ساعت به موضوع اوکراین یا عراق بپردازد ولی شبکه خبر ۲ این فرصت بیشتری به مخاطب می دهد تا این رویدادها را به صورت زنده دنبال کند.

این مدیر رسانه یادآور شد: در تلویزیون های دنیا نیز این راه اندازی شبکه های دوم مرسوم است؛ به عنوان مثال شبکه الجزیره، یک شبکه دیگری به نام الجزیره زنده دارد که بخشی از رویداد را در شبکه الجزیره پوشش و ادامه آن را به شبکه دوم خبر ارجاع می دهد و یا رویترز و آسوشیتدپرس هم شبکه دومی برای پوشش رویدادها دارند.

 

شبکه خبر ۲ مجری ندارد

به گفته ی عابدینی، شبکه خبر ۲ از هفته گذشته به عنوان زیرمجموعه ی معاونت سیاسی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است. فعالیت این شبکه در حال حاضر جنبه آزمایشی دارد و بعد از بررسی ها ـ هم به جهت نرم افزاری و هم پوشش رویدادهای مختلف ـ رسما آغاز به کار می کند.

وی در این زمینه عنوان کرد: شبکه خبر ۲ مجری نخواهد داشت؛ یا از پیش اعلام برنامه می کند یا زنده و اندکی با تاخیر رویدادها را پخش خواهد کرد.

عابدینی از شبکه خبر ۲ به عنوان یاری رسان رسانه های دیگر یاد کرد و افزود: این شبکه برای رسانه های خبری نیز می تواند قابل استفاده و مفید باشد؛ چراکه ما قابلیت آن را داریم که در جاهای مختلف پوشش زنده داشته باشیم و رسانه ها از تصاویر منتشرشده می توانند تولید خبر کنند و در واقع منبع خبری برای دست اندرکاران رسانه ها باشد و امیدواریم جای پای خود را هم بین مخاطبان و هم اهالی رسانه باز کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.