شبکه سحر “مختارنامه” را در پاکستان دوبله نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

جمعی از دوبلورهای پاکستانی، سریال “مختارنامه” را برای شبکه سحر، به زبان اردو دوبله نمودند.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، “مختارنامه” به سرپرستی سید محمدحسین رضوی در تنظیم ۷۰ قسمتی (هر قسمت۳۵ دقیقه) به زبان اردو دوبله شده است و از ابتدای محرم امسال روی آنتن سیمای اردوی این شبکه بین المللی می رود.
دوبله اردوی “مختارنامه” از شهریور ماه سال قبل آغاز شده و حدود ۷ ماه به طول انجامیده و اکنون پس از طی مراحل بازبینی، آماده پخش از سیمای اردو است.
شاهد حمید مدیریت دوبلاژ و زین العابدین خوئی ترجمه این مجموعه تلویزیونی را به زبان اردو بر عهده داشته اند. صدابرداری این اثر توسط رضوان بهتی انجام شده و اپراتوری زیرنویس آن را قمرحسین قمر و فواد رضوی انجام داده اند.
شاهد حمید (مختار)، اعتصام الحق (کیان – ابراهیم)، جمیل احمد (ابن بسیار)، منان حمید (عبدا… بن زبیر)، شاهرخ میرزا (عموی مختار)، علی حسن (موصب)، شیخ فضل سلام (شمر)، محمد نعیم (عمر سعد)، تسنیم انصاری (مادر مختار)، محسن میرزا (مسلم بن عقیل)، زهیر عالم، طارق احمد، غالب کمال و رمضان انصاری از جمله صداپیشگان اردوزبان پاکستانی می باشند که در دوبله این مجموعه حضور داشته اند.
“مختارنامه” به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه نمایندگی محمود فلاح به روایت زندگی و قیام مختار ثقفی ملقب به ابو اسحاق می پردازد که پس از اتفاق عاشورا به خونخواهی شهدای کربلا برمی‌خیزد.
هنرپیشگانی همچون فریبرز عرب نیا، رضا رویگری،‌ نسرین مقانلو،‌ فریبا کوثری، فرهاد اصلانی، الهام حمیدی، شهرام حقیقت دوست، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، آهو خردمند، جعفر دهقان، حبیب دهقان نسب، انوش معظمی، ژاله علو، مهدی فخیم زاده، رضا کیانیان و فرخ نعمتی در این مجموعه عظیم تاریخی به ایفای نقش پرداخته اند.
مجموعه تلویزیونی “مختارنامه” از یکشنبه ۲۱ آبان ماه هر روز از سیمای اردوی شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.