شبکه مخرب سیتادل به جان حساب های بانکی شما می افتد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی نسبت به فعالیت تروجان هایی که معاملات آنلاین بانکی را هدف گرفته اند اخطار داد. تروجان هایی که از سوی شبکه مخرب سیتادل کنترل و فرماندهی شده و به سرعت نیز در حال گسترش می باشند.
 
این آلودگی در ابتدا از کشور ژاپن آغاز شده و به مرور راه خود را به سایر کشورهای آسیایی بویژه روسیه و اوکراین باز کرده است. به نقل از این محققان حیطه فعالیت این شبکه مخرب تا حدی بسیار است که تنها در یک دوره شش ماهه بیش از ۲۰ هزار سیستم را آلوده و مدارک و اطلاعات بانکی آنلاین قربانیان خود را برای مجرمان سایبری که این تروجان ها را از راه دور کنترل می کنند، ارسال کرده است.
 
محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی همچنین اضافه کردند، بات نت سیتادل که به سرقت اعتبار کاربران هنگام استفاده از خدمات بانکداری آنلاین شهرت دارد نیز مسئول گسترش تروجان بانکی زئوس بوده است. تروجانی قدرتمند که توانست بیش از یک میلیارد و نیم دلار ضرر را به سیستم بانکداری آنلاین تحمیل کند و به عنوان معضلی برای این نوع از بانکداری مطرح شود.
 
این در حالیست که بات نت سیتادل همچنان به دنبال ساخت گونه های تازهی از تروجان های بانکی است که به راحتی می توانند شبکه بانکداری را با اختلال مواجه کنند. این تروجان ها همچنین قادرند برای رسیدن به اهداف خود از خدمات پست الکترونیک یاهو و جیمیل هم سوءاستفاده کنند. کلاهبرداران اینترنتی بعد از ارسال لینک های مخرب به ایمیل قربانیان، نسبت به سرقت نام کاربری و کلمات عبور آنها اقدام کرده و حساب آنها را خالی می کنند.
 
محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی در ادامه گزارش خود تاکید کردند، در حالیکه محققان مشغول بررسی و تجزیه و تحلیل انواع بدافزارهای تازه می باشند بات نت سیتادل به توسعه خود مشغول است و نویسندگان آن همواره به بهبود عملکرد و کارآیی خود افتخار می کنند. از این رو در چنین شرایطی و به منظور جلوگیری از گرفتاری در دام چنین بدافزارهای سمج و مزاحمی، بهترین اقدام بروز نگه داشتن آنتی ویروس و هوشیاری کاربران است.   

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.