شبکه مخفی پنتاگون با ۶۰۰ هزار گوشی و تبلت

۰۹م اسفند ،

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید قصد دارد با استفاده از ۶۰۰ هزار گوشی و تبلت متعلق به کارمندانش یک شبکه مخفی برای اشتراک گذاری اطلاعات ایجاد کند.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، تنها کارکنان پنتاگون می توانند به این شبکه محرمانه که حاوی اطلاعات رمزگذاری شده است، دسترسی داشته باشند.
اگر چه این شبکه با استفاده از فناوری‌های روز جهان تاسیس می گردد، اما برای رعایت اصول حفاظتی در آن از امکانات بسیار خاصی بهره گرفته خواهد شد.
البته هنوز مشخص نیست با استفاده از تنوع سیستم عامل ها و گوشی های هوشمند چگونه می توان از یک استاندارد امنیتی برای همه آنها استفاده کرد. اگر چه سیستم عامل بلاک بری در میان اکثر کارمندان پنتاگون متداول است، اما آیفون و آی پد و همین طور گوشی های آندروید نیز در میان این اشخاص طرفداران بسیاری دارد.
برآوردها نشان می دهد ۴۷۰ هزار نفر از کارکنان پنتاگون از گوشی های بلاک بری، ۴۱ هزار نفر از محصولات اپل و ۸۷۰۰ نفر از گوشی های آندروید استفاده می کنند.
راه اندازی این شبکه بخشی از استراتژی همراه پنتاگون برای استفاده از گوشی ها، تبلت ها و دیگر محصولات دیجیتال قابل حمل به منظور ارتقای شیوه های به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری بین سازمانی است.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.