شبکه نمایش خانگی در تسخیر ˝گناهکاران˝ و یک فیلم از سینمای کودک

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

تازه های شبکه نمایش خانگی؛

دو فیلم ˝گناهکاران˝، ˝عملیات مهدکودک˝، قسمت سیزدهم ˝شاهگوش˝ طی هفته جاری، در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ در هفته‌ای که گذشت فیلم‌های “گناهکاران” به کارگردانی فرامرز قریبیان، “عملیات مهدکودک” به کارگردانی به فرزاد اژدری و قسمت سیزدهم “شاهگوش” در شبکه نمایش خانگی توزیع شدند.

فیلم “گناهکاران” با همت موسسه رسانه‌های تصویری در شبکه نمایش خانگی کشور توزیع شد. فیلم “گناهکاران” به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرامرز قریبیان در جشنواره سی و یکم فیلم فجر، نامزد بهترین جلوه‌های ویژه،  بهترین صداگذاری، بهترین صدابرداری، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم شد. و رامبد جوان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

“گناهکاران” تازه‌ترین ساخته فرامرز قریبیان در مقام کارگردان است. او پیش از این فیلم “چشم‌هایش را جلوی دوربین برده بود و این بار تصمیم گرفت که فیلمنامه‌ای را که فرزندش سام قریبیان به نگارش در آورده است را جلوی دوربین ببرد. سام قریبیان سال‌ها در خارج از کشور بود و لیسانس کارگردانی سینما را از کشور آمریکا گرفته و “گناهکاران” اولین فیلم است که او در ایران نوشته است.

هومن بهمنش مدیریت فیلمبرداری این فیلم را برعهده داشته که تصویربرداری متفاوت او در این فیلم مورد توجه منتقدین و مخاطبین سینمای ایران در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت. “گناهکاران” فیلمی است که نمونه آن را کمتر در سینمای ایران به تماشا نشستیم و قصه متفاوتی نسبت به فیلم‌های که در سینمای ایران ساخته می‌شود دارد.

این فیلم در سازمان سینمایی دولت دهم، دچار ممیزی شد و برای اکران عمومی قسمت فاینال فیلم با آن نسخه‌ای که در فجر سی و یکم اکران شد، متفاوت بود. پیش از این قرار بود که در نسخه خانگی پایان‌های متفاوت فیلم گنجانده شود که این اتفاق نیفتاد.

داستان این فیلم دختر یک سرهنگ بازنشسته پلیس به قتل می‌رسد، سرگرد تدین مسئول حل پرونده می‌شود همزمان مامورین بازرسی و حفاظت اطلاعات پلیس نیز سرگرد تدین را به خاطر تندروی‌هایش در برخورد با مجرمین در روند انجام ماموریت‌ها تحت نظر دارند …

از امکانات این DVD می‌توان به گزینه‌های صدای دالبی ساراند ۱:۵ و همچنین استریو و تصویر فوق‌العاده آن اشاره کرد.

“عملیات مهدکودک”؛ فیلمی از جنس کودک

یکی از فیلم‌هایی که این هفته در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، فیلم “عملیات مهد کودک” به کارگردانی فرزاد اژدری بود، این فیلم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان مورد توجه قرار گرفت و قبل از سی و دو دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد و مورد استقبال کودکان و نوجوانان واقع شد. این فیلم دومین فیلم اژدری در حوزه سینمای کودک بود. پیش از این فیلم “سلام بر فرشتگان” را ساخته بود که برای اولین بار از تکنیک‌های خاص جلوه‌های ویژه برای این فیلم استفاده کردند.

اژدری کارگردانی است که دغدغه سینمای کودک دارد و به سراغ سوژه‌هایی می‌رود که متناسب با نیازهای کودکان جامعه امروز ما است. “عملیات مهد کودک” در ژانر خودش فیلم خوش ساختی است و از آن دسته فیلم‌هایی است که به جرائت می‌توان گفت با هدف مشخص برای مخاطب کودک ساخته شده است و اسم سینمای کودک را یدک نمی کشد.

“عملیات مهد کودک” روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدین‌شان دست به کار بزرگی می‌زنند. بخش‌هایی از این فیلم به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید خواهد شد.

در “عملیات مهد کودک” علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌اللهی، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی، امیر حسین رستمی، شبنم فرشاد، نفیسه قدرتی، آفاق بهشتی، زینب علیخانی، ژاکلین آواره، اصغر کردبچه، علی اسکندری، مرضیه اکبرنژاد، مرتضی تهرانی، مجید مختارپور به همراه بازیگران خردسال کیمیا حسینی، مبیناسادات آتشی، ساینا اژدری، دانیال ابوطالب و یاس نوروزی نقش‌آفرینی می‌کنند.

 “شاهگوش” قسمت سیزدهم

قسمت سیزدهم از سریال “شاهگوش” به کارگردانی داوود میر باقری طی این هفته در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. یک قسمت دیگر از این سریال تا پایان سال ۹۲ توزیع خواهد شد و توزیع ادامه سریال موکول می‌شود به سال ۹۳ ، تازه‌ترین قسمت این مجموعه در شبکه ویدئویی کشور توزیع شده و آخرین قسمت مجموعه شاهگوش در سال ۹۲ در تاریخ ۲۶ اسفندماه توزیع خواهد شد.

میرباقری سال‌ها درگیر پروژه “مختارنامه” بود و بعد از اتمام این سریال قرار بود که داستان زندگی “سلمان فارسی” را روایت کند، اما این بار ترجیح داد سریال طنزی را برای شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین ببرد.

فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، اکبر عبدی، هانیه توسلی، رضا کیانیان، مرجانه گلچین، طناز طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ، احمد مهران فر، شهرام حقیقت دوست، هادی کاظمی، رسول نجفیان حامد میرباقری، الهام پاوه‌نژاد، مصطفی طاری و…. از بازیگران این سریال می باشند.

تهیه کنندگی شاهگوش بر عهده سید محمد امامی – مهران برومند از تهیه کنندگان بخش خصوصی است.

“شاهگوش” سریالی ۲۶ قسمتی است که هر ۲ هفته در قالب یک قسمت ۶۰ دقیقه‌ای با همت شرکت تصویر گستر پاسارگاد تولید و عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/۵۵

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.