شب‌هایی که هفتگی محفل ادبی در بیت رهبری برگزار می‌شد+داستان یک مقدمه

استاد حمید سبزواری، شاعر پیشکسوت کشورمان در گفت‌وگویی با بیان خاطراتی از دیدار با مقام معظم رهبری، بیان داشت: مقام معظم رهبری در زمانی که رئیس جمهوری کشور بودند وقتی متوجه این امر شدند که شب‌های شنبه در منزل بنده محفل ادبی برپا می‌شود، در این محفل حضور می‌یافتند. وی اضافه کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری مسئولیت رهبری مسلمین جهان را بر عهده گرفتند، تا سال‌های متمادی شب‌های شنبه محافل ادبی در منزل ایشان برپا بود که جلسات بسیار خوب و پرباری بود. گزیده ای از گفتگوی سبزواری با فارس را در ادامه می خوانید:

– مقام ‌معظم رهبری در دوران تصدی ریاست جمهوری مقدمه‌ای بر آثار بنده اعم از «سرود درد» و «سرود سپیده» که همزمان با هم منتشر شد، به نگارش درآوردند. بنده اصلاً به فکر اینکه اشعارم را کتاب کنم، نبودم تا اینکه روزی مقام معظم رهبری از بنده سؤال کردند چرا اشعارتان را چاپ نمی‌کنید و بنده هم به مزاح به ایشان گفتم «منتظر مقدمه شماست».

– یک روز مقام معظم رهبری شخصی را به منزل ما فرستاد که حامل پیغامی بود. ایشان در آن پیام فرموده‌ بودند آثار خودتان را بدهید تا برای اشعارتان، مقدمه‌ای بنویسم و بنده نیز با افتخار همه اشعارم را برای ایشان ارسال کردم و ایشان کتاب‌هایم را مزین به دست نوشته خود کردند.

– الان اگر بخواهم به دیدار مقام معظم رهبری بروم، راه برایم باز است اما دغدغه‌ها و مشغله ‌کاری‌هایی که مقام معظم رهبری دارند، موجب شده تا دیگر به دیدار ایشان نروم آن موقع که محافل ادبی در بیت رهبری برگزار می‌شد، اوایل رهبری، امام خامنه‌ای بود اما هم‌اکنون به دلیل دغدغه‌های فرهنگی، ادبی و هم امور مملکتی ما نمی‌توانیم وقت ایشان را بگیریم.

– شب‌های شنبه در بیت رهبری حضور می‌یافتیم اما کم‌کم متوجه آن شدم که سربار ایشان شده‌ایم چراکه دغدغه مقام رهبری برای امور مملکتی بسیار بود و به همین منظور خودمان را کنار کشیدیم اما ایشان هیچگاه از برپایی این محفل ادبی ابراز ناراحتی نکردند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.