شب های فاطمیه در مرکز اسلامی انگلیس/ اختتامیه «اردوی فاطمی» برای جوانان مسلمان از سراسر بریتانیا

۲۵فروردین۱۳،

به گزارش خبرآنلاین سخنرانی های دینی به ۲ زبان با حضور کارشناسان و عزاداری با حضور مداحان اهل بیت از جمله برنامه های مراسم شب های فاطمیه بوده است که از ساعت ۱۸٫۳۰ در محل مرکز اسلامی انگلیس برگزار می گردد.

همچنین در آستانه اسام فاطمیه حجت الاسلام وامسلمین عبدالحسین معزی، رییس مرکز اسلامی انگلیس نیز با حضور در مراسم اختتامیه اردوی فرهنگی آموزشی نوجوانان و جوانان که از سوی مجلس علمای شیعه اروپا برگزار می شد، به تبیین فرهنگ فاطمی پرداخت.

دومین اردوی فرهنگی وآموزشی چهار روزه نوجوانان وجوانان مسلمان از سراسر بریتانیا با نام ” اردوی فاطمیه ” از سوی مجلس علمای شیعه اروپا در ایّام تعطیلات Easter در لندن برگزار شد. دراین اردو که در مجتمعی در جنوب لندن و با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از نوجوانان و جوانان دختر و پسر شرکت کننده در سنین بین ۹ سال تا ۲۰ سال برگزار شده بود ، برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی از قبیل مسابقات ورزشی و فرهنگی ، آموزشهای سلامت وبهداشت، آموزش دروس اخلاق ، احکام و معارف اسلامی و آموزش علوم در کارگاههای عملی برای جوانان و نوجوانان تدارک دیده شده بود.
در مراسم اختتامیه این اردو در محل مجتمع اردو درمنطقه Kings Wood لندن و با حضور حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در بریتانیا و رییس مرکز اسلامی انگلیس برپا شد ، گواهینامه های شرکت در این اردو نیز به مربیّان و دانش آموزان شرکت کننده در اردوی فاطمیه اعطا گردید.

حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مرکز اسلامی انگلیس در سخنانی در این مراسم ضمن تشکر از مجلس علمای شیعه اروپا بمنظور برگزاری اردوی فرهنگی و علمی وتفریحی برای نوجوانان و جوانان مسلمان در بریتانیا ، تاکید نمود که تدارک و برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و آموزشی به همگان می آموزد که علاوه بر فراگیری علوم دینی ومعارف اسلامی ، می توان تعامل با دیگران را نیز در محیطهای اجتماعی آموخت.

نماینده ولی فقیه در بریتانیا تفریح و شادی را یکی از نشانه های پویایی ایمان مومنان دانست و اظهار داشت: فراهم کردن زمینه و فضاهای تفریحی برای نوجوانان وجوانان مسلمان بویژه در این کشور از کارهای بسیار مفید و موثر و پسندیده است.
حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین تاکید کرد : تنها حضور یک یا دوبار در اردوهای سالیانه کافی نیست بلکه باید علما و مراکز دینی و اسلامی در مناطق مختلف به گونه ای برنامه ریزی داشته باشند تا بطور پیوسته نوجوانان و جوانان با آنان در ارتباط باشند و بتوانند جنبه های دینی و معارف اسلامی خود را در این کشور تقویت نمایند و درک بیشتری را از دین خود داشته باشند.
در پایان این مراسم پس از اعطای گواهینامه های شرکت مربیّان و نوجوانان و جوانان در اردوی فاطمیه ، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین معزی اقامه شد.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.