شتاب علمی کشور، ۱۱ برابر سرعت جهان

جام جم آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:جهش و شتاب علم و فناوری کشور، ۱۱ برابر سرعت جهانی است و این نشان از توفیق بسیار زیاد جهادگران عرصه علمی است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،ساداتی نژاد افزود:یکی از مهمترین دستاوردهای کشور، ارتقا رتبه علمی در منطقه است و ما هم اکنون به جایگاه اول علمی در منطقه دست یافته ایم و حتی جلوتر از سند چشم انداز حرکت کرده ایم.

وی گفت : دولت نیز با حمایت هایش تاثیر زیادی در ارتقا علم و فناوری کشور ایفا می کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور هم اشاره کرد و افزود: عدد جذب تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترا به بیش از ۱۰ هزار نفر در سال رسیده است و این نشان از تلاش هایی است که در عرصه های مختلف انجام می شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: در بحث توسعه صنعت و پارک های علم و فناوری هم اکنون بیش از ۱۲ پارک در کشور راه اندازی شده است.

وی گفت: شرکت های دانش بنیان نیز از وضع بسیار مطلوبی برخوردارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر مردمی کردن علم و فناوری در کشور تاکید و اضافه کرد : ورود خیرین به بحث علم و فناوری به ویژه در دانشگاه ها کمک شایانی به پیشرفت کشور می کند.

وی در ادامه گفت: از نظر توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف در عرصه کنونی قدرت از آن کشوری است که از نظر علم و فناوری حرف اول را بزند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.