شجاعت ایران در برابر تحریمهای آمریکا ستودنی است

به گزارش سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ‘ ویمال ویراوانسا ‘ در دیدار با علی نیکزاد وزیر راه وشهرسازی کشورمان در محل این وزارتخانه اظهار داشت: سریلانکا زیر بار فشارهای آمریکا نخواهد رفت و هیچ مانعی برای برقراری ارتباط و همکاری دو جانبه بین تهران – کلمبو وجود ندارد .

وی از حمایت های ایران نسبت به سریلانکا در زمان برگزاری اجلاس حقوق بشر در ژنو قدردانی کرد و افزود: تهران همواره از حامیان کلمبو در عرصه های بین المللی بوده است .

این مقام سریلانکایی از روابط سطح بالای دو کشور تمجید کرد و گفت : فعالیت در زمینه ساختمان سازی یکی از بخش هایی است که دو طرف می توانند در جهت عمق بخشیدن به همکاری ها گام بردارند .

وی خاطرنشان ساخت : کلیه نهادها و سازمانهای دولتی مرتبط با صنعت ساختمان در سریلانکا زیر نظر این وزارتخانه فعالیت دارند و آماده هرگونه همکاری با ایران در این بخش استقبال هستیم .

وزیر مسکن ،ساختمان و خدمات مهندسی سریلانکا از تبادل تجربیات با بخش دولتی و خصوصی ایران در زمینه های ساخت مسکن ، شهرسازی و صادرات خدمات فنی ومهندسی استقبال کرد .

سریلانکا در جنوب شبه قاره هند واقع شده ، بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد و براساس آمارهای منتشر شده در سال جاری حجم مبادلات تجاری این کشور با ایران به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است .

شرکای عمده تجاری سریلانکا،هند با ۲۱ درصد ، چین ۱۴ درصد ، سنگاپور ۲/ ۷ درصد ، ایران با ۷/ ۶ درصد و کره جنوبی ۵/۵ درصد اعلام شده است .

چای ، سنگهای قیمتی ، منسوجات ،پوشاک ، ادویه و کائوچو عمده اقلام صادراتی سریلانکا است .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۸۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.