شجاعی:توهین تماشاگران در بازی با تایلند برایم مهم نبود/امیدوارم با برزیل،اسپانیا وآلمان همگروه نشویم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – مسعود شجاعی بازیکن ایرانی لاس پالماس روزهای نسبتا خوبی را در فوتبال اروپا پشت سر می‌گذارد.

امیرحسین اعظمی/ او از انتخاب این تیم راضی است و تاکید می‌کند با این که تیمش در لیگ دسته اول لالیگا حضور ندارد، اما همیشه رسانه‌های اسپانیا توجه ویژه‌ای به لاس پالماس دارند. مسعود امیدوار است که همراه با این تیم حضور در رقابت‌های دسته اول لالیگا را تجربه کند. شجاعی که در بازی ایران مقابل تایلند هم حضور داشت در مورد شرایط فعلی خودش در اسپانیا و همچنین اتفاقاتی که مربوط به تیم ملی می‌شود به سوالات پاسخ می‌دهد. او در بازی با تایلند مورد کم لطفی عده‌ای از هواداران تیم ملی قرار گرفت هر چند که این موضوع برایش چندان مهم نیست.

از انتخاب لاس پالماس صحبت کن. چقدر در این تیم جا افتادی و رابطه ات با هواداران چطور است؟

هر چند این انتخاب دیر انجام شد ولی خدا را شکر تا الان همه چیز خوب بوده است. امیدوارم وضعیت من همین‌طور پیش برود، در این مدت کمی که از آمدنم به لاس پالماس می ‌گذرد، خوشحالم که هواداران اینقدر به من محبت دارند و حمایت می‌کنند.

آیا لاس پالماس می تواند روزی به لیگ دسته اول اسپانیا صعود کنه؟

 همه ما امیدوار هستیم که این اتفاق بیفتد. ما بازیکنان و مربی خوبی داریم و شرایط لازم فراهم است تا بتوانیم در این فصل یک کار مهم انجام بدهیم.

سرمربی دقیقا از تو در چه پُست یا چه پست هایی استفاده می کند؟

 در سیستم ۱-۳-۲-۴ از من به عنوان بازوی راست و چپ استفاده می‌کند و در سیستم ۲-۴-۴ به عنوان هافبک چپ یا راست بازی می‌کنم.

قبل از آغاز فصل بحث حضورت در لیگ آلمان یا ایتالیا مطرح بود.آن زمان از چه تیم هایی پیشنهاد داشتی و چرا لاس پالماس را انتخاب کردی؟

پیشنهاد رسمی به من اعلام نشد. بحث پیشنهادهای ایتالیایی و آلمانی هم فقط در حد حرف بود و پیشنهاد رسمی در میان نبود. انتخاب لاس پالماس با تحقیق و مشورتی بود که با چند تن از مربیانی که در اسپانیا با آنها در ارتباط بودم صورت گرفت. همچنین با آقای فاضلی مدیربرنامه‌هایم مشورت کردم و در نهایت اینجا را انتخاب کردم. دوست داشتم به تیمی بروم که سبک  فوتبالش مبنی بر پاس‌های کوتاه و انجام بازی تکنیکی باشد.

حتی اگر تیم شما به لیگ دسته اول صعود نکند،آیا بازی در لاس پالماس می تواند برای تو سکوی پرتاب باشد تا دوباره در دسته اول لالیگا بازی کنی؟

مطمئنا همین‌طور است.  بازیکنان بسیاری از این تیم به تیم‌های خوب لالیگا رفته‌اند ضمن اینکه لاس پالماس بسیار مورد توجه رسانه‌های سراسری اسپانیا قرار دارد. آنها خبرهای تیم را با دقت دنبال می‌کنند و بازتاب می‌دهند.

در مورد تیم ملی چه صحبتی داری؟خیلی ها از اینکه ما بازی های دوستانه خوبی تدارک ندیدیم ناراحت می باشند،آیا در جام جهانی زنگ تفریح نمی شویم؟

این اتفاق خوبی نیست که تیم ملی نمی‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهد و متاسفانه فیفادی‌ها را از دست می‌دهیم. امیدوارم در این ۸ ماهی که در پیش داریم عقب ماندگی قبل را جبران کنیم.

اگر قبل از جام جهانی با تیم های بزرگ دنیا بازی نکنیم،آیا با ترس و استرس وارد جام جهانی نخواهیم شد؟

دقیقا همین‌طور است و بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ سبب می‌شود که اعتماد به نفس بسیاری به دست بیاوریم و به خود باوری برسیم، حتی اگر نتیجه نگیریم و ببازیم. همین که بتوانیم ضعف‌ها را برطرف کنیم خودش نکته مهمی محسوب می‌شود.

اکثر بازیکنان تیم ملی از تمایل خودشان برای همگروهی با تیم های بزرگ دنیا مثل برزیل، آرژانتین، هلند، اسپانیا،انگلیس پرتغال و … حرف زدند.تو تمایل داری در جام جهانی مقابل کدامیک از تیم های بزرگ دنیا قرار بگیری؟

 مسلما اگر علاقه شخصی من را بخواهید باید بگویم که همگروه شدن با تیم‌های بزرگ مثل اسپانیا، برزیل و آلمان برای من جالب است و دوست دارم با آنها بازی کنیم ولی اگر بخواهم واقع‌بینانه نظر بدهم باید بگویم که دوست ندارم با هیچ کدام از این ۳ تیم همگروه شویم تا اینکه به مرحله بعد برویم و در مرحله حذفی با آنها بازی کنیم.

در بازی با تایلند یک عده تماشاگر علیه تو که همیشه بازیکن بی حاشیه ای میباشید شعار دادند. جالب اینجا است که بسیار ها در ایران از تو حمایت کردند.در مورد این اتفاق چه صحبتی داری؟

 از همه دوستان، مربیان و کارشناسانی که از من حمایت کردند ممنون هستم ولی باید بگویم که این مسائل برای من اصلا اهمیت ندارد و این قضیه را فراموش کرده‌ام. چیزهای مهمی در زندگی ورزشی و شخصی من وجود دارد که به آنها فکر می‌کنم در ضمن باید از آندرانیک تیموریان دوست خوبم تشکر کنم که به خاطر من مجبور شد جواب بسیار‌ها را بدهد.

تا حالا دیده بودی به بازیکن تیم ملی در کشور خودش توهین شود،آیا آن رور تلخ را می توانی فراموش کنی؟

خیر، حتی نشنیده بودم که چنین اتفاقی بیفتد ولی حالا افتاده است. من کمی احساساتی هستم و گاهی اوقات کینه به دل می‌گیرم، البته از کسانی که از آنها انتظار دارم. من از آن عده آدم‌هایی که توهین کردند به هیچ عنوان انتظاری ندارم همانطور که وقتی گل می‌زنم و روز خوبی را پشت سر می‌گذارم، خوشحالی‌ام را با خانواده، دوستان، نزدیکان و هوادارانی که به من لطف دارند و مرا حمایت می‌کنند تقسیم می‌کنم. از اینکه بتوانم سبب وشحال شدن هوادارانم شوم خوشحال خواهم شد.

در مورد اضافه شدن چند بازیکن مثل داوری و بیت آشور به تیم ملی چه صحبتی داری؟

مطمئنا همه بازیکنانی که به تیم ملی می‌آیند و انتخاب می‌شوند، آن هم در شرایطی که یک مربی بزرگ مثل کروش آنها را انتخاب می‌کند کیفیت خوبی دارند. فکر می‌کنم هم کارنامه بیت‌آشور و هم دانیال داوری نشان از قابلیت‌ آنها دارد.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.