شجاعی: کادر فنی پاسخگوی نتایج باریج اسانس باشد/ تیم ملی ب در کاشان بازی می‌کند!

۰۷م آذر ،

سرمربی سابق تیم والیبال باریج اسانس کاشان گفت: این تیم از ملی‌پوشان بسیاری برخوردار است و بودجه خوبی هم دارد پس کادر فنی باید پاسخگوی نتایج ضعیف آن باشد.

مصطفی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سال قبل وقتی به دلایل غیر فنی از تیم جدا شدم، بسیاری حرف و حدیث‌های بسیاری را مطرح کردند اما حالا می‌گویم که حتی قبل از آغاز رقابت‌های لیگ برتر فصل قبل احتمال برکناری من مطرح شده بود. به هر حال من با مرحوم مهندس حجازی مدیرعامل اسبق باشگاه باریج اسانس کار را آغاز کرده بودم و در طول یک بازه زمانی ۸ ساله تیم والیبال را از دسته محلی به زیرگروه، دسته یک و در نهایت لیگ برتر آوردم و جزو چهار تیم برتر ایران کردم.

وی افزود: سال قبل قیمت بازیکنان به شکل سرسام‌آوری بالا رفت. این در حالی بود که بودجه تیم ما بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا نکرده بود. به همین سبب تصمیم گرفتم که فصل قبل را به بازیکن سازی و سرمایه‌گذاری روی جوانان اختصاص دهم. اگرچه می‌دانستم که در نهایت ممکن است نتیجه خوبی نگیریم. ببینید از ترکیبی که من سال قبل جمع کرده بودم چند بازیکن به تیم ملی راه یافتند. “وادی” یکی از بهترین‌های آسیا شد. تازهی، صنوبری و بسیاری دیگر نیز در تیم ملی “ب” جا گرفتند. در آغاز فصل قبل موفق شدیم تیم کاله قهرمان مسابقه‌ها و همچنین سایپا را شکست دهیم اما در نهایت وقتی از این تیم جدا شدم باریج اسانس نتوانست سایر مدعیان را مغلوب کند.

سرمربی سابق تیم باریج اسانس خاطرنشان کرد: بودجه تیم والیبال باریج اسانس در این فصل از سایپا و پیکان بیشتر است. تقریبا تیم دوم ایران در کاشان بازی می‌کند. ناصر رحیمی، رامین خانی، تاری وردی، امیر غفور، تازهی، صنوبری و بهبودی همه تجربه بازی در تیم ملی را داشته‌اند. باید ببینیم ایراد کجاست. به نظر من این اسکلت تیمی باریج اسانس شایستگی پیروزی را دارد. همان طور که شاهد بودید این تیم موفق شد پیشگامان کویر یزد، صدرنشین مسابقه‌ها را شکست دهد و اولین باخت را به تیم پیشگامان کویر یزد تحمیل کند. پس فکر نمی‌کنم از نظر مهره کمبودی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که عامل اصلی ناکامی باریج اسانس و ۷ باخت این تیم در ۸ هفته اول را چه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: این سوالی است که کادر فنی تیم باریج اسانس باید پاسخگو باشد. فکر می‌کنم همان بلایی که سر داماش با آن همه ملی‌پوش در دو فصل قبل آمد حالا گریبانگیر تیم باریج اسانس شده است. حسین معدنی مربی خوبی است و از دوستان خوب من است و باید ارزیابی بیشتری انجام دهد و تیم را از این شرایط خارج بکشد. فکر می‌کنم هنوز هم دیر نشده و تیم باریج اسانس فرصت دارد تا در ادامه مسابقه‌ها خود را بین ۶ تیم برتر لیگ جای دهد.

شجاعی با انتقاد از وابستگی تیم باریج اسانس به امیر غفور خاطرنشان کرد: این درست نیست که از نظر روانی تیم را به یک بازیکن وابسته کنیم و زمانی که او مصدوم شد دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشیم. آسیب دیدگی جزئی از والیبال است. شما در هفته‌های قبل شاهد بودید که تیم‌هایی نظیر شهرداری تبریز یا شهرداری ارومیه به دلایل مختلف بازیکنان اصلی خود رادر اختیار نداشتند اما موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. شهرداری تبریز در حالی که دو بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشت، در سه گیم متوالی باریج اسانس را مغلوب کرد. البته نباید از حق بگذریم غفور بازیکن بزرگ و تاثیرگذاری است و حضورش می‌تواند به هر تیمی کمک کند.

مربی سابق باریج اسانس در پایان گفت: امیدوارم مسئولان شهر کاشان به خود بیایند. بعد از اینکه تیم توزین الکتریک از بسکتبال رفت همه مردم کاشان چشم به باریج اسانس دارند. امیدوارم که از این تیم حمایت شود و خدای ناکرده نتایج ضعیف سبب نشود تا مسئولان باشگاه فکر تیم‌داری در لیگ برتر را کنار بگذارند. نمی‌خواهم خدای ناکرده از حرف‌های من سوء تعبیر شود و بگویند چون فلانی از تیم کنار رفته این حرف‌ها را مطرح می‌کند. به هر حال من به عنوان کارشناس والیبال و یک بچه اهل کاشان نقطه نظراتم را مطرح کردم و فکر می‌کنم اگر همین حالا بازیکنان به خود بیایند می‌توانند با بضاعت موجود و درایت مدیریت باشگاه و کادر فنی امتیازهای از دست رفته را جبران کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.