شجریان و پورناظری‌ در کنار چهره‌های مشهور جهان

۱۱اردیبهشت،

همایون شجریان با همراهی سهراب و تهمورث پورناظری روز ۲۶ ماه می( ۵ خردادماه ۹۲) در دوازدهمین جشنواره موسیقی «الموازین- ایقاعات عالم» کشور مراکش روی صحنه می‌روند. 

تهمورث پورناظری با اعلام این خبر افزود: امسال مسوولان جشنواره، بخشی را با عنوان «جاده موسیقایی ابریشم» در تقویم خود گنجانده‌اند که دربردارنده‌ اجرای هنرمندان هشت کشوری ا‌ست که روزگاری در مسیر جاده‌ ابریشم قرار داشته‌اند و مغرب و مشرق دنیای قدیم را به هم پیوند می‌دادند. 

پورناظری هدف از این بخش جشنواره را گذری فرهنگی- موسیقایی در مسیر راهی بازرگانی – فرهنگی می‌داند که آنها به عنوان نماینده موسیقی ایران به این جشنواره‌ معتبر دعوت شده‌اند.

آهنگساز گروه «شمس» می‌گوید: جشنواره بین‌المللی موازین هر ساله با شرکت ستارگان نامدار جهان، استعدادهای جوان و هنرمندان نوظهور مراکش در چند شاخه‌ جداگانه برگزار می‌شود. 

به گفته پورناظری این اجرا اولین اجرای همایون شجریان با برادران پورناظری در قاره آفریقا است که شامل اجرای آثاری از کیخسرو پورناظری و سهراب و تهمورث پورناظری خواهد بود. 

در این اجرا تهمورث پورناظری (تار، تنبور، بربت) سهراب پورناظری (کمانچه، تنبور) و حسین رضایی‌نیا (سازهای کوبه‌ای) همایون شجریان را در مقام خواننده همراهی خواهند کرد. از چهره‌های سرشناس حاضر در مراسم امسال می‌توان به جورج بنسون، ریحانا، لورین، انریکه ایگلسیاس، دیوید گِتا، گروه راک «Deep Purple»، گروه «جکسون فایو» و همچنین PSY (خواننده تک‌آهنگ مشهور گنگنام استایل) اشاره کرد. 

دنیای اقتصاد


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.