شخصیت شناسی داریوش ارجمند

در دهه ۶۰ داریوش در فیلم‌های «کشتی آنجلیکا»، جست‌وجوگر و پرده آخر، توانا و قدرتمند ظاهر شد ولی در دهه ۷۰ کم‌کار بود. بازی معرکه‌اش در ۳ فیلم ماندگار «آدم برفی»، «اعتراض» و «سگ‌کشی» نشان از توانایی‌های او دارد

برترین مجله اینترنتی ایران

۵ مرداد ۱۳۲۳ (۲۵ جولای ۱۹۴۳)

  به خودش اطمینان داشته و ذاتی سلطه‌گر دارد. داریوش ارجمند یک سخنور چیره‌دست است. همچنین در زمینه اجرا هم توانست اولین بار اجرای نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) را با مهارت هرچه تمام‌تر بر عهده گرفت و بعدها در یک برنامه تلویزیونی پای ثابت اجرا شد.

  کار کردن با افراد خبره او را به موفقیتی چشمگیر می‌رساند

در دهه ۶۰ داریوش در فیلم‌های «کشتی آنجلیکا»، جست‌وجوگر و پرده آخر، توانا و قدرتمند ظاهر شد ولی در دهه ۷۰  کم‌کار بود. بازی معرکه‌اش در ۳ فیلم ماندگار «آدم برفی»، «اعتراض» و «سگ‌کشی» نشان از توانایی‌های او دارد به شرطی که کارگردانی حرفه‌ای او را هدایت کند. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در نقش کوتاهی در فیلم «سگ‌کشی» آخرین تقدیر از او بود.

   شخصیتی پیچیده دارد و برخلاف ظاهر جدیدش، با کودکان رابطه خوبی برقرار می‌کند

در مراسم افتتاحیه فیلم‌های ویدئویی در خردادماه ۹۱، داریوش ارجمند هنگام اهدای جایزه به آتیلا پسیانی به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: من اینقدر خوشحالم که در مقابل آتیلا قرار گرفتم. زمانی که من جوان بودم آتیلای ۶ ساله با خانم جمیله شیخی (مادر آتیلا پسیانی) به مشهد آمدند. آتیلا آنقدر بازیگوشی بود دوید که خانم شیخی به من گفتند که مواظبش باشم. الان آتیلا با سبیل‌های سفید، مردی است که در مقابل من ایستاده و جایزه می‌گیرد که بابت این موضوع بسیار خوشحالم.

   منتقد خوبی است و در این زمینه کارش را با ظرافت مخصوص به خودش انجام می‌دهد

داریوش مهرجویی در انتقاد از سریال‌های تلویزیونی صداوسیما گفت: سریال‌های قدیمی با اعتبار و اعتماد بیشتری ساخته می‌شد و هنرمندان متفاوت و توانمندی بودند ولی الان طوری است که هر کس بامزه است می‌آید بازی می‌کند و این از ارزش‌ کار می‌کاهد. اگر برخی از این سریال‌های تلویزیون به سینما برود آیا مخاطب حاضر می‌شود برای دیدن آن هزینه کند؟


   رفتار و کرداری پیش‌بینی‌ناپذیر دارد و به دنبال آرامش و راحتی است

طبق گفته‌های ارجمند، هیچ وقت شهرت را دوست نداشته و محبوبیت را به آن ترجیح می‌دهد. داریوش ارجمند این جمله را اینطور بیان می‌کند: وقتی یک هنرمند محبوب می‌شود مردم به او اعتماد کرده و او را قبول می‌کنند. در مقابل شهرت، انسان را ضعیف می‌کند و یک بازیگر مشهور دیگر نمی‌تواند راحت باشد.

   از سلامت جسمی خوبی برخوردار است که موجب شور و حرارت بیش از اندازه او می‌شود

داریوش ارجمند به فرزندان و خانواده‌اش عشق می‌ورزد و برخلاف خوی تندش زندگی خوبی دارد. همچنین در خرج کردن برای خود و خانواده‌اش راحت است و از تمام راحتی و آسایشی که پول به همراه خود می‌آورد بهره می‌گیرد.


 هرچه را که در زندگی می‌آموزد به اطرافیانش منتقل می‌کند

داریوش ارجمند همیشه جوانان را راهنمایی می‌کند و سعی می‌کند در مسیر درست راهنمایشان باشد. طبق گفته‌های خودش همیشه آرزوی خوشبختی آنها را دارد و دوست دارد انسان‌های موفق و خوبی در جامعه شوند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.