شرایط اقتصادی کشور، زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را تعیین می‌کند

۱۷م آذر ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شرایط ویژه کشور، اجرای فاز دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها در سال جاری را به تعویق انداخت، گفت: در آینده نیز شرایط اقتصادی کشور، زمان اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها را تعیین می‌کند.

ناصر عاشوری قلعه‌رودخانی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار‌نظرهای مسئولین اجرایی کشور مبنی بر  اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سال آینده، گفت: با توجه به اینکه شرایط کشور، شرایط ویژه و خاصی است و از آنجا که نمایندگان نیز  بیشترین دغدغه‌شان مردم،‌ کشور و نحوه زندگی مردم است، تعویق اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها در سال جاری در راستای گرانی‌ها و دغدغه نمایندگان در جهت جلوگیری از تورم و افزایش قیمت‌ها انجام گرفت.

وی در ادامه با تاکید براینکه از نظر مجلس نیز طرح هدفمندسازی یارانه‌ها باید به صورت کامل اجرا شود، افزود: مخالفت مجلس با اجرای فاز دوم با توجه به شرایط فعلی کشور بوده، نه اینکه با اجرای طرح مخالف باشد، لذا در سال آینده نیز مجلس با توجه به شرایط اقتصادی کشور این مسئله را بررسی و موافقت و مخالفت خود را اعلام خواهد کرد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: چنانچه در سال آینده شرایط اقتصادی مناسبی بر کشور حاکم نباشد مجلس مجددا با تصویب مصوبه‌ای اجرای فاز دوم را نیز به تاخیر خواهند انداخت، لذا این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و نیاز به زمان دارد.

گفتنی است، وزیر اقتصاد و دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت در اظهار نظرهایی همسو و البته جداگانه از مرحله دوم آزادسازی قیمت حاملهای انرژی در سال آینده خبر دادند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.