شرایط بحرین عدالتی است که آمریکا مطرح می‌کند/دروغ‌گویی در دنیای سیاست باب شده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ شرایط کنونی بحرین همان عدالتی است که آمریکا از آن دم می‌زند چرا که شیعیان این کشور در پارلمان بحرین می‌توانند از هر ۳۰ هزار نفر یک نماینده داشته باشند ولی اهل تسنن می‌توانند از هر ۵ هزار نفر یک نماینده داشته باشند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز (جمعه)‌ در همایش نقش فعالیت‌های فرهنگی و مهدوی در تولید ملی گفت: آمریکا در مسائل مدیریت جهانی نقطه ضعف دارد به طوری که قبل از مذاکرات هسته‌ای مسکو نماینده خود را به اسرائیل اعزام می‌کند و بعد از اینکه نقطه نظرات مقامات اسرائیلی را دریافت می‌کند به مذاکرات می‌آید.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: مردم بحرین قیام خود را با شعار اینکه هر کدام یک رای داشته باشند آغاز کردند ولی این در حالی است که شیعیان این کشور در پارلمان بحرین می‌توانند از هر ۳۰ هزار نفر یک نماینده داشته باشند ولی اهل تسنن می‌توانند از هر ۵ هزار نفر یک نماینده داشته باشند و این همان عدالتی است که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند.

وی در ادامه افزود: برخی کشورهایی که به ظاهر برای سوریه دلسوزی می‌کنند و در این کشور اقدام به عملیات تروریستی و انفجار می‌کنند و در برابر این بی‌عدالتی‌ها سکوت می‌کنند نوعی طاغوت‌گری است.

 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد اوباما در دوران ریاست جمهوری‌اش ادامه داد: بیشترین قطع‌نامه‌ها و فشار علیه ایران در دوره‌های ریاست جمهوری آمریکا، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه، در دوران اوباما اعمال شده است این در حالی است که وی در سخنرانی‌ای که در دانشگاه مصر داشت بر احقاق حقوق مسلمانان و فلسطینی‌ها تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه بعضی افراد ساده‌اندیش در داخل کشور فکر کردند که قرار است که اوباما با صحبت‌های خود تغییری در عالم شکل دهد گفت: وی با شعار تغییر به روی کار آمد ولی بیشترین قطع‌نامه‌ها و فشار علیه ایران در دوره‌های ریاست جمهوری آمریکا، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه، در دوران اوباما اعمال شده است و با این حال وی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا برای دور بعدی شده است.

لاریجانی با بیان اینکه دروغ‌گویی و بازار مکاره سیاسی در دنیا باب شده است، گفت: سران استکبار سعی دارند که با دروغ و فریب شرایط را به نفع خود رقم بزنند.

نماینده قم در مجلس تصریح کرد: حیات انسان دو نسخ است، حیات عادی و حیات معنوی که در حیات مادی که متعارف است همگان در آن سعی دارند که معیشت خود را بگذرانند و در عمر محدود شغل پیدا کرده و در پایان از این دنیا می‌روند که به آن حیات مادی بشری گفته می‌شود به طوری که در این دوره محدود بهترین ساعات خود را می‌گذراند و به استعدادهای خود توجه دارد.

وی در تعریف حیات معنوی گفت: حیات معنوی حیاتی است که دنیای فانی را به جهان آخرت متصل می‌کند و در آن یک زندگی داریم و اگر درست درک شود می‌تواند سعادت را برای بشر به ارمغان بیاورد.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه کسانی که در حیات معنوی زندگی می‌کنند نگاه‌شان به دنیا متفاوت است و بیشتر از دوره محدودی است که در دنیای فانی زندگی می‌کنند گفت: آن‌ها متوجه این معنا هستند که عمر در دنیای فانی کوتاه است لذا برای حیات معنوی تلاش می‌کنند تا استعدادهای معنوی خود را رشد و شکوفا کنند.

لاریجانی گفت: اگر کسی می‌خواهد خود را آماده کند برای دنیای معنویت باید به ائمه اطهار توسل داشته باشد و به آن‌ها اتکا کرده و از آن‌ها برای رشد کمک بگیرد.

رییس مجلس توجه به حیات معنوی را امری مهم دانست و تصریح کرد: اولیا و انبیای الهی بر این موضوع تاکیدهای بسیاری داشتند که انسان‌ها به سمت حیات معنوی حرکت کنند و یکی از موضوعاتی که می‌تواند موجب ارتقای معنوی را حاصل کند، توسل انسان به ائمه و حضرت ولی عصر (عج) است.

وی توجه به مسائل ظهور را یکی از موضوعات درخشنده در تفکر اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ادیان دیگر الهی به یک منجی همیشه توجه داشته و دارند حتی این موضوع در آیین مسیحیت، یهودیت و آیین‌های دیگر دیده می‌شود و در فرق اسلامی چه در شیعه و چه در سنی این نکته دیده می‌شود اما در مسائل جزئی با یکدیگر اختلاف دارند.

وی در تشریح دلایل غیبت حضرت مهدی (عج) ادامه داد: در بحث غیبت حضرت مهدی (عج) این سوال پیش می‌آید که آیا در دوران غیبت ایشان بر ما اشراف دارند یا خیر و ایشان در این خصوص در نامه‌ای که به شیخ مفید می‌نویسند توضیح می‌دهند که به چه دلیل غیبت کردند و یکی از دلایل غیبت را وجود فاسقان و ستمگران در دنیا دانستند.

وی با بیان اینکه برخی از آن‌ها طوری از اسلام و احکامش صحبت می‌کنند که انگار ماموریت مهمی دارند، خاطرنشان کرد: این موضوع را می‌توان در گرایش فرق انحرافی بدلی مشاهده کرد که بین مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کنند و به جای اینکه علیه آمریکا و اسرائیل برخیزند در کشور مسلمان عراق عملیات تروریستی انجام می‌دهند و اینکه مردم را به جان خود می‌اندازند که خود نوعی طاغوت‌گری است.

لاریجانی ادامه داد: غیبت حضرت مهدی (عج) اسراری دارد و آن این است که انسان‌ها بتوانند به قابلیتی دست پیدا کنند که به حیات معنوی دست پیدا کنند.

وی همچنین افزود: کشور ما دارای تجاربی مانند انقلاب مشروطه است که در آن علما و مراجع دینی پشتوانه بوده‌اند اما حرف‌های سطحی باعث شد که مشروطه به زمین بخورد. این در حالی بود که انقلاب مشروطه کوچک نبود و بزرگ‌ترین مراجع ما در آن زمان پشتوانه آن بودند ولی حرف‌های سطحی و رها کردن تفکر اسلامی باعث که شیخ فضل الله نوری اعدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور داریم این است که یک عده مأمور هستند در کشور اختلاف راه بیاندازند و کینه ایجاد کنند.

 لاریجانی با اشاره به اینکه امروز در جامعه با مشکلات اقتصادی، گرانی و اشتغال جوانان روبرو هستیم تأکید کرد: مردم انتظار دارند مسئولان با مودّت کار کنند، اینکه اختلاف افکنی و یا کاری کنند که یک عده را تحریک کنند صحیح نیست، این جدا شدن از خصوصیات جامعه مهدوی است.

وی ادامه داد: این درست نیست که در این ایام دور هم جمع شویم و فقط دعا کنیم که آقا بیاید؛ باید ببینیم که ایشان از ما چه خواسته است و در این راه گام برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جامعه ما در نظام بین المللی خصوصیات برجسته ای دارد افزود: یکی از ویژگی های تربیت اسلامی این است که اهل مراقبه و محاسبه باشیم؛ همیشه باید به خودمان سخت بگیریم و به دیگران حسن ظن داشته باشد.

/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.