شرایط ارتقاء و تاسیس رشته تازه در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

22-334.jpg

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضوابط تبدیل موسسات غیرانتفاعی iبه دانشگاه و همچنین ایجاد رشته در این موسسات را عنوان نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسنی امروز در همایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که در محل دانشگاه شیخ iبهایی اصفهان برگزار شد، در خصوص شرایط ارتقای موسسات غیرانتفاعی iبه دانشگاه، گفت: بر این اساس موسسات باید حاوی سه دانشکده و هر دانشکده نیز حداقل حاوی سه گروه آموزشی، ۸۰۰ دانشجو، ۶۰۰۰ مترمربع فضای کلی، ۹ عضو هیات علمی همه وقت و ۲۰ درصد از این اعضای هیات علمی استادیار همه وقت باشند. همچنین هر گروه باید حاوی سه عضو هیات علمی همه وقت باشد که حداقل یک عضو آن استادیار همه وقت باشد.

وی در خصوص ضوابط ایجاد رشته در موسسات غیر انتفاعی نیز گفت: داشتن اساسنامه مصوب، دارا بودن رشته در مقاطع پایین‌تر ، متناسب بودن رشته با نیاز آن استان، داشتن هیات امنای قانونی و رییس یا سرپرست قانونی بعضی از این شرایط است.

حسنی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای درخواست رشته‌هایشان باید بر اساس اولویت‌بندی طرح آمایش اقدام نمایند، گفت: در این زمینه باید iبه دنبال ایجاد رشته‌های تازه و میان رشته‌ای باشند.

وی تاکید نمود: همچنین دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی دکتری باید مطابق با ضوابط دانشگاه‌های دولتی عمل نمایند.

حسنی با بیان اینکه از سال آینده طبق تصمیمات گرفته شده جهت ارتقای کیفیت و iبهبود بخشیدن موسسات، اخذ رشته باید بر اساس موافقت اصولی باشد و یکی از پارامترها برای اخذ رشته، مصوب نمودن اساسنامه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.