شرایط استفاده از بخشودگی حق بیمه

۰۸م آذر ،

بینا- مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی گفت:تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سراسرکشور از بخشودگی پرداخت حق بیمه برخوردار شده است.
به گزارش بینا، محمد حسین زدا با بیان این مطلب به مهر افزود: براساس ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، کارفرمایانی که علاوه بر نیاز خود در کارگاهها اقدام به استخدام نیرو می کنند می‌توانند از قانون بخشودگی حق بیمه استفاده کنند.
وی تاکید کرد: ازابتدای اجرای قانون برنامه پنجم این ماده نیز در تمامی شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور اجرایی شده است وطی این مدت ۲۵۰ هزار نفر با استفاده از قانون بخشودگی حق بیمه ، درکارگاهها مشغول به کار شده اند.
مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی گفت: استفاده از بخشودگی حق بیمه تاپایان برنامه پنجم توسعه یعنی سه سال دیگر ادامه خواهد داشت به همین سبب از کارفرمایان می خواهیم که برای برخورداری از بخشودگی طی این مدت اقدام کنند.
به گفته زدا، ۱۸درصد سهم بیمه کارفرمایان در صورت برخورداری از شرایط لازم و استفاده از ماده ۸۰ ، از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
وی اظهار داشت: البته کارفرمایان در صورت اخراج کارگران استخدام شده از بخشودگی حق بیمه مادام العمر محروم شده و باید حق بیمه را خودشان پرداخت کنند که این موضوع نیز توسط کمیته های ویژه مشخص می گردد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.