شرایط امروز کشور شرایط جنگی در اقتصاد است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح شبکه زنجیره ای فروشگاه های تعاونی مصرف همیار با اشاره به اینکه تعاون در ایران هنوز جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده است، گفت: با وجود ظرفیت‌های قانونی بسترسازی مناسبی برای توسعه این بخش صورت نگرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ظرفیت سازی لازم برای جهش فعالیت بخش تعاون در کشور انجام شده است، اظهار داشت: به نظر می رسد در سالهای آینده روند پیشرفت تعاونی ها در کشور تقویت شود.

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در سالهای آینده روند پیشرفت تعاونی ها در کشور تقویت شود، بیان داشت: شرایط امروز کشور یک شرایط جنگی در اقتصاد است.

وی خاطر نشان کرد: از پایه های شکل گیری اقتصاد مقاومتی بخش تعاون است. در ماه‌های اخیر چندین بار نوسانات در بازارهای مختلف ایجاد شد که ریشه های آن در خارج از کشور وجود دارد، تعاونی ها می توانند بروز نوسانات این‌چنینی در بازارهای مختلف را کنترل کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری فعالیت تعاونی ها در دوران دفاع مقدس، گفت: همه به یاد دارند که تعاونی ها چگونه در دوران دفاع مقدس توانستند ظرفیت های فراوانی را در اختیار مردم قرار دهند.

وی به این مطلب نیز اشاره کرد که هم اکنون ۶ هزار تعاونی شهری و ۱۰ هزار تعاونی روستایی در کشور داریم که البته باید در بخش شهری اقدامات بیشتری برای افزایش تعداد تعاونی ها صورت گیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.