شرایط انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی/نحوه انتقال متاهلان

49-2.jpg

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت شرایط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را تشریح کرد.

محمود قاضی خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح شرایط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: انتقال دانشجوی دختر، درصورتی که بعد از قبولی در کنکور ازدواج کرده باشد، حتی‌الامکان و در صورت صلاحدید دانشگاه‌های مبداء و مقصد به محل زندگی همسر انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین، انتقال دانشجویان دختر، در صورتی که قبل از قبولی در کنکور ازدواج کرده باشد، حتی‌الامکان و مشروط به موافقت دانشگاه‌های مبداء و مقصد، به استان محل زندگی همسر، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال دانشجویان پسر متاهل، به استان محل زندگی همسر پس از بررسی تعداد متقاضیان درصورت امکان انجام می‌شود، تصریح کرد: انتقال بر اساس دستورالعمل مذکور از شهرستان‌ها به تهران و از تهران به شهرستان‌ها و یا از شهرستان‌ها به شهرستان‌ها فقط‌ از طریق دانشگاه‌های مبداء و مقصد انجام می‌شود.

قاضی خوانساری با تاکید بر اینکه انتقال دانشجویان باید با توافق دانشگاه‌های مبداء و مقصد انجام شود، خاطرنشان کرد: ادامه تحصیل دانشجوی متقاضی در دانشگاه مبداء باید از نظر مقررات آموزشی و انضباطی بلامانع باشد.

وی با اشاره به آیین‌نامه آموزشی کمیسیون موارد خاص انتقال از محل سهمیه پنج درصد، گفت: شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو به گونه‌ای که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل (سرپرست) خانواده شناخته شده باشد، بعضی از موارد مجاز است.

وی افزود: بیماری صعب العلاج یا معلولیت موثر دانشجو به نحویکه به تشخیص شورای پزشکی دانشگاه قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد، از جمله موارد خاص برای انتقالی است، البته هریک از این شرایط باید بعد از قبولی دانشجو در دانشگاه انجام شود.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان واجد شرایط که متقاضی انتقال از شهرستان‌ها به تهران می باشند، ‌باید به آموزش دانشگاه مبداء مراجعه کنند، اظهار کرد: متقاضیان باید پس از تکمیل فرم انتقال کلیه مدارک مورد نیاز را نیز به آموزش تحویل دهند، سپس آموزش دانشگاه باید پس از بررسی لازم فرم انتقال به انضمام کلیه مدارک را طی نامه به مرکز امور دانشجویی وزارت بهداشت تا اواسط تیرماه برای تشکیل پرونده و طرح در کمیسیون انتقال موارد خاص از محل سهمیه پنج درصد وزارت متبوع ارسال کند.

وی افزود: این کمیسون در مرداد ماه هرسال برگزار می‌شود، ‌پس از تصمیم گیری شورا نتایج از طریق تلفن که در درخواست دانشجو درج شده است، به اطلاع آنان خواهد رسید، متقاضیان باید توجه داشته باشند که از مراجعه حضوری و یا مکاتبه با وزارت بهداشت اجتناب کنند.

وی با اشاره به نحوه ارایه درخواست، گفت: دانشجویان واجد شرایط که متقاضی انتقال از تهران به شهرستان و یا از شهرستانها به شهرستان می باشند، باید به دانشگاه مبداء مراجعه و همراه با ارائه کلیه مدارک مورد نیاز فرم انتقال را تکمیل و تحویل آموزش مربوطه نمایند، آموزش کلیه مدارک را گرفته و پس از بررسی لازم به آموزش دانشگاه مقصد ارسال می‌کند .

شرایط میهمانی دانشجویان علوم پزشکی

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط میهمانی دانشجویان علوم پزشکی، گفت: دانشجویان متقاضی میهمانی فقط‌ می‌توانند با توافق دانشگاه‌های مبداء و مقصد به عنوان دانشجوی میهمان، محل تحصیل خود را به طور موقت برای مدت معین تغییر دهند.

وی با بیان اینکه میهمان شدن دانشجو در یک دانشگاه مشروط به این است که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی خود را در دانشگاه مبداء گذرانده باشد، اظهار کرد: هر دانشجو می‌تواند حداکثر تا سقف ۴۰ درصد واحدهای خود را به صورت میهمان بگذراند.

قاضی خوانساری در خاتمه، تاکید کرد: میهمانی فقط‌ از طریق دانشگاه‌های مبداء و مقصد با موافقت این دانشگاهها قابل اقدام است، بنابراین از مراجعه حضوری و یا مکاتبه با وزارت بهداشت اجتناب شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. نوید:

    احتمالا رزمندگان محرومان تاریخ باقی خواهند ماند باسیاستهای ….

  2. علیپور:

    باکمال احترامی که به نمایندگان محترم مجلس ومسئولین زحمتکش قائلم درعجبم که تابحال خدماترسانی به رزمندگان مسکوت مانده وهیچ سازمان یا نهاد متولی بصورت جدی درمطالبات حقوق حقه این قشر بدرستی وبا جدیت عمل نمیکند واگر مصوبه هایی هم دراین زمینه انجام پذیرد با اضافه کردن کلمه معسر نه تنها درجهت عزتمندی آنان قدمی برنمیدارد بلکه موجب تحقیر این قشر آسیب پذیر که حداقل آسیبهای وارده از جنگ ناملایمات واختلالهای روحی روانی است میگردد.براستی امکان ثبت نام فرزندان رزمندگان درسامانه نقل وانتقال دانشجویان شاهد وایثارگر دانشگاههای سراسری چقدر برای برای دولت .سازمان یا نهادها…هزینه برمیدارد؟؟آیا دریک بررسی سطحی مصوبه های اخیر را یادآوری وتکرار همان مصوبه های قبلی نمیتوان یافت که درآنها هیچ منزلت وعزتمندی برای رزمندگان شامل نمیشود؟؟وآیا امکان ثبت نام دراین سامانه برای فرزنانشان (نه خودشان که سن وسالی ازشان گذشته)حداقل حقوق حقه آنها نمیتواند باشد؟؟واگر این هم میسر نباشدباید فاتحه خدمترسانی را خواند…

  3. مرضی:

    سلام من امسال کنکور دادم ولی قراره متاهل بشم…اگه مثلا رشته ی تربیت بدنی دانشگاه شهرکرد یا کاشانو بیارم میتونم انتقالی بگیرم برا دانشگاه اصفهان؟؟؟؟؟چند درصد ممکنه؟؟؟

  4. هما:

    چرا همیشه مگه متاهل شدن مشکل دارن من مشکل بزرگ تر از متهل ها دارم تازه اونا فقط نامزد هستند و میخوان بعد از درسشون عروسی بگیرن پس چه تاهلی وجود دارد

  5. f-mk:

    سلام.خرداد ارشد قارچ میخوام بدم.متاهلم و همسرم اینترن دانشگاه تهرانن.اگر ارشد اصفهان قبول بشم انتقالی به تهران به من میدن؟

  6. زهرا:

    سلام
    خبر جدیدی هست که میگن شرایط انتقالی عوض شده :دوسال تو دانشگاه مبدا و دوسال تو دانشگاه مقصد باید ترم بگذرونیم و مدرکم دو دانشگاه باهم میدن
    میخواستم ببینم درسته؟
    اگه اطلاعاتی دارین بهم بگین
    ممنون

  7. مهتاب:

    سلام من بعد از قبولی دانشگاه متاهل شدم ولی این دانشگاه کاشان لعنتی که ایشالا خراب شه انتقالی نمیده یه دخترو میشناسم که بچه دار شده ولی باز بش انتقالی ندادن دوستان پیشنهاد میکنم اگه حدث میزنید مشکلی قراره براتون پیش بیاد که مجبور شید انتقالی بخواید دانشگا کاشان نزنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.