شرایط بهداشتی باغ وحش ارم مطلوب است/ مردم نگران نباشند

مدیر کل دفتر امور حیات وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

مدیر کل دفتر امور حیات وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر عدم وجود نگرانی به علت بیماری مشمشه در باغ وحش ارم تاکید کرد.

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در قدیمی ترین باغ وحش تهران (ارم سبز) گفت: اقدامات خوبی در چند ماهه گذشته در این مجموعه انجام شده است.
وی افزود: توسعه فضای سبز، تجهیز و نگهداری جانوران بویژه در بخش گونه های گوشتخوار و علفخوار نظیر شیر، آهو، گوره خر و … از جمله اقدامات مناسب صورت گرفته است.
مدیر کل دفتر امور حیات وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست کشور با ابلاغ دستورالعمل مربوط به نگهداری حیوانات به استان ها ادامه داد: این دستورالعمل باید در تمام استان ها اجرایی شود لذا باغ وحش ارم سبز نیز به عنوان یک باغ وحش قدیمی در استان تهران باید در این زمینه الگو و پیش قدم باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مبنی بر شرایط بهداشتی حال حاضر باغ وحش و وضعیت ببر بیمار در این باغ وحش تصریح کرد: حیوان بیمار خارج از باغ وحش ارم است. باغ وحش چند ماهی در قرنطینه بوده است  لذا در حال حاضر شرایط بهداشتی مطلوب است و مردم نگران مسئله خاصی از قبیل بیماری مشمشه نباشند.
محمدی با اشاره به نظارت سازمان دامپزشکی بر باغ وحش های سراسر کشور تصریح کرد: خوشبختانه با نظارت های صورت گرفته توسط سازمان دامپزشکی این باغ وحش تقریبا در شرایط خوبی از لحاظ امور بهداشتی و تغذیه است اما نباید فراموش شود که وضعیت باید رو به رشد باشد.
وی خاطر نشان کرد: باغ وحش ها در کشور باید به رسالت های خود در زمینه کارکرد های آموزشی و توسعه فرهنگ حفظ حیات وحش بیشتر بپردازند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.