شرایط مناسب معتمد، راه دشوار کرمی و حاجی پور

: براساس سیدبندی رقابت های تکواندو بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن وضعیت تکواندوکاران کشورمان در این مسابقات مشخص شد.

مسابقات تکواندو المپیک براساس رنکینگ تکواندوکاران قرعه کشی می شود و هشت نفر اول هر وزن به عنوان سرگروه انتخاب شده و هشت نفر بعدی هم با قرعه کشی به صورت تصادفی در جدول قرار می گیرند.

رقابت های تکواندو المپیک در چهار وزن المپیکی مردان و زنان برگزار می شود و هر کشور می تواند دو نماینده در بخش مردان و دونماینده در بخش بانوان داشته باشد که از کشورمان نیز محمد باقری معتمد در وزن دوم المپیکی، یوسف کرمی در وزن سوم المپیکی و سوسن حاجی پور در وزن سوم المپیکی بانوان شرکت دارند.

در این سید بندی تنها محمدباقری معتمد که در وزن اختصاصی اش قرار دارد دارای رنکینگ است و یوسف کرمی و سوسن حاجی پور بدون رنکینگ در جدول قرعه کشی می شوند.

براساس توافق انجام شده نمایندگان شهر میزبان المپیک نیز در رده چهارم رنکینگ جهانی قرار دارند.

در مجموع ۱۲۸ تکواندوکار در هشت وزن المپیکی مردان وزنان بازی های المپیک حضور دارند که در هر وزن ۱۶ تکواندوکار شرکت دارد.

سیدبندی مسابقات برای آنکه هشت نفر اول رنکینگ جهاغنی در دور اول با یکدیگر برخورد نکنند و برای جذاب تر شدن مسابقات انجام می شود.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم یعنی وزن محمدباقری معتمد که در رده دوم جهانی قرار دارد، (سروت تازه گل) از ترکیه، (محمد ابولبیده) از اردن، (مارتین استامپر) از انگلیس، (پتر لوپز) از پرو، (دیه گو سیلوا) از برزیل، (روح الله نیکپا) از افغانستان و (لوگان کمبل) از نیوزلند نفرات اول تا هشتم در رنکینگ اول تا هشتم جهانی در نظر گرفته شده اند که سرگروه می شوند سپس هشت نفر بعدی بدون رنکینگ یعنی نمایندگان کشورهای آفریقای مرکزی ، مکزیک ،نیجریه ،لهستان ، صربستان ، اوکراین، آمریکا و ازبکستان قرعه کشی می شوند.

احتمال برخورد باقری معتمد با هفت نفر دیگر رنکینگ در دور اول وجود ندارد.

مهمترین رقیبان معتمد از کشورهای ترکیه ،انگلیس ، پرو ،افغانستان و مکزیک هستند .

در  وزن منهای ۸۰ کیلوگرم یعنی وزن یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی کشورمان در المپیک ، (رامین عزیز اف) از آذربایجان ، (عیسی چرنوبی ) از مراکش، (احمد عبدالرحمان ) از مصر ، (محمد لوتالو ) از انگلیس ، (نیکلاس گارسیا ) از اسپانیا ، (سباستین  میچاد) از کانادا، (سباستین کرسیماینچ از آرژانتین و (مائورو سارپینتو) از ایتالیا به عنوان نفرات اول تا هشتم سیدبندی براساس رنکینگ جهانی در نظر گرفته شده اند.

یوسف کرمی از ایران همراه با نمایندگانی از افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، هلند، نیوزلند، تاجیکستان و آمریکا در رده دوم سید بندی قرار دارند.

مهمترین حریفان  کرمی از کشورهای آذربایجان ،انگلیس ،اسپانیا ، آرژانتین ، ایتالیا و آمریکا هستند .

در این وزن یوسف کرمی دارنده نشان برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن مئورو سارپنتیو از ایتالیا دارنده نشان نقره المپی ۲۰۰۸ پکن ف احمد نثار بهاوی از افغانستان دارنده نشان برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و (استیون لوپز) از آمریکا دارنده نشان های طلا و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن حضور دارند.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم بانوان یعنی وزن سوسن حاجی پور در بازی های المپیک ، (اسهاوی ) ازمصر ، (کارین سرچیره) از کانادا، (وانگ کاینگونگ ) از کره جنوبی ، (سارا استیونسون ) از انگلیس ، (نورتاتار) از ترکیه، (هلنا فرام ) از آلمان ، (گولانا فیس ) از قزاقزستان و (کارمن مارتن ) از استرالیا در سیدبندی به عنوان نفرات اول تا هشتم رنکینگ قرار گرفته اند.

نمایندگان ایران، آذربایجان ، گرانادا ، اسلوونی ، سوئد، آمریکا ، ویتنام و ساحل عاج در رده دوم سیدبندی قرار دارند.

قرعه کشی و وزن کشی مسابقات تکواندو المپیک ۱۵ مرداد و رقابت ها از ۱۷ تا ۲۰ مرداد در سالن اکسل لندن برگزار می شود./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.