شرایط نقل و انتقال معلمان در شهر تهران

نحوه نقل و انتقال نیروهای رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین شاغل در واحدهای آموزشی متقاضی انتقال دائم و موقت برون و درون استانی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش ممتازنیوز، در بخشنامه ابلاغی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید شده است که فرایند نقل و انتقالات  در راستای عدم تمرکز و ایجاد توازن، رفع کمبود نیروی انسانی شاغل در واحد های آموزشی و استفاده بهینه از سرمایه نیروی انسانی، افزایش بهره وری کارکنان، افزایش رضایت شغلی، کمک به تأمین رفاه و آسایش نسبی فرهنگیان و تسریع و تسهیل امور مربوط به انتقال کارکنان صورت می گیرد.

شرایط نقل و انتقال بین استانی

– فرایند نقل و انتقال بین استانی بر اساس شیوه نامه  وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ، مطابق جدول زمانبندی پیوست و از طریق سامانه profile.medu.ir انجام خواهد شد.

– مبنای انتقال در سامانه جامع منابع انسانی، عدم نیاز مبداء و نیاز مقصد است.

– امور اداری مناطق مکلف اند به تمامی منتقلین موقت (ورودی و خروجی سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹) اطلاع رسانی کنند که جهت تعیین وضعیت اشتغال و یا انتقال (تمدید انتقال) حداکثر تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ به اداره مبدا خدمتی خود مراجعه کنند. بدیهی است به کار گیری و ساماندهی نیروهای موقت ورودی سال قبل بدون انجام روند قانونی و تأیید نهایی در سامانه hrm در سال تحصیلی جدید تخلف محسوب می شود.

– به استناد ماده ۹ مصوبه  ۲ آذر ۱۳۹۹ هیئت وزیران انتقال دائم به کلان شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفا درخواست مأموریت (انتقال موقت) متقاضیان قابل بررسی است. لذا متقاضیان انتقال به این شهرها فقط مجاز به ارائه درخواست انتقال موقت هستند.

– هر گونه ثبت درخواست خارج از سامانه و یا پس از مهلت تعیین شده قابل پذیرش و اقدام نخواهد بود.

– در شرایط خاص، پذیرش تقاضای انصراف از انتقال پس از اعلام نتایج، در صورت موافقت ادارات کل مبدأ و مقصد و حداکثر تا ۳۱ شهریور جاری قابل انجام خواهد بود. در صورت موافقت با انصراف، این افراد تا دو سال مجوز شرکت در فرآیند نقل و انتقالات را نخواهند داشت.

شایان ذکر است با توجه به عدم نیاز به نیروی دبیر خانم ( دوره متوسطه اول و دوم)، انتقال به مناطق شمالی بسیار محدود و خاص بعضی از رشته های مورد نیاز براساس نیاز سنجی مناطق صورت می گیرد.

 نقل و انتقال درون استانی

در این بخشنامه آمده است که نقل و انتقال فرهنگیان در مناطق ۱۹ گانه شهر تهران به صورت رایانه ای و از طریق سامانه و صرفا به صورت دائم انجام خواهد شد.

– انتقال (خروجی ) از مناطق مبدأ به تناسب تعداد نیروی انسانی ورودی (اعم از انتقالات، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و استخدام ماده ۲۸) و استمرار خدمت بازنشستگان، با لحاظ شاخص امتیاز کسب شده از فرم امتیاز بندی بخشنامه نقل و انتقالات و بر اساس رعایت عدم نیاز در مبدا و نیاز در مقصد و اولویت نیاز بیشتر و تأیید این اداره کل صورت می گیرد.

– بدیهی است ملاک انتقال همکاران بر اساس جداول تکمیل شده و حسب شدت نیاز به نیروی انسانی و لحاظ نسبت کارکنان به دانش آموزان انجام خواهد شد.

– مناطق مبداء بعد از اعلام نتیجه قطعی رایانه ای نسبت به صدور حکم انتقال قطعی با پرداخت حقوق توسط مقصد از تاریخ اول مهر۱۴۰۰ و ارسال مدارک مربوطه اقدام کنند. ارسال پرونده کامل منتقلین حداکثر ۴۵ روز بعد از صدور حکم انتقال و برگ شماری آن توسط مبدا به مقصد الزامی است.

– عدم مراجعه افراد پس از اعلام نتیجه انتقالات به منطقه مقصد غیبت تلقی و با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد. بنابراین منطقه مبدا مجوز به کارگیری مجدد این نیروها را نداشته و مناطق مقصد مکلف اند موضوع را سریعا به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و اداره امور اداری و تشکیلات این اداره کل منعکس کنند.
( در شرایط اجتناب ناپذیر و ضروری، قبل از شروع سال تحصیلی ، موضوع انصراف از انتقال ، پس از موافقت مقصد و طرح در کمیته نقل و انتقالات این اداره کل قابل بررسی و اقدام خواهد بود.)

– در صورت عدم امکان ساماندهی مرتبط با رشته تدریس متقاضیان انتقال از مناطق ۱۵ تا ۱۹ تهران، نسبت به تسهیل امر انتقال و جابجایی بین منطقه ای آنها مساعدت شود.

جداول زمان بندی نقل و انتقال رایانه ای در سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۰ برون استانی و بین مناطق شهر تهران به این شرح است:

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.