شرح تمثیل “منطقه امن” در برنامه تمثیل های قرآنی

تمثیل “منطقه امن” با توجه به آیه ۱۱۲سوره نحل در برنامه تمثیل های قرآنی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛موارد تمثیلی آیات ۲۷سوره زمر و آیه ۱۱۲سوره نحل در برنامه ” تمثیل های قرآنی” بررسی می شود.
برنامه “تمثیل های قرآنی ” روز پنجشنبه ۲شهریورماه با حضورکارشناسی سیدخلیل باستان از  اساتید دانشگاه علامه طباطبایی به برسی نکات تشبیهی و تمثیلی آیه ۱۱۲سوره نحل با توجه به تمثیل “منطقه امن ” و شرح منظوم آیه۲۷زمر می پردازد.
بحث پیرامون ویژگی‌هاى تمثیلات قرآنى موضوعى است که نمی‌توان به تمام جوانب و راز و رمزهاى آن پی‌برد،چرا که کتاب حق تعالى چشمه فیاضى است که حقایق آن پایان ناپذیر است و معدن ذیقیمتى است که افکار معدود بشرى به تمام جوانب و ذخایر بی‌بدیل آن دسترسى ندارد پس بیان نکات بلاغی آیات مطرح شده دربرنامه و ارکان تشبیه با توجه به تاثیری که این تمثیل در ادبیات گذاشته است از موارد بحث در برنامه تمثیل های قرآنی است تا شنوندگان قطره ای از دریای بی کران معانی قرآنی بهره مند شوند.
برنامه  تمثیل های قرآنی کاری از گروه قرآن و اندیشه رادیو قرآن است که سردبیری  آن برعهده شفیقه مافی است و تهیه کنندگی آن را منیژه جوادی انجام می دهد.
شنوندگان رادیو قرآن می توانند این برنامه را روز پنجشنبه ۲شهریورماه ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۲۰دقیقه بر روی موج اف ام ردیف ۱۰۰بشنوند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.