شرط‌بندی، عنوان مجرمانه‌ در قانون ندارد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وکیل پایه یک دادگستری گفت: شرط‌‌بندی از جمله تخلفاتی است که در قانون مجازات اسلامی حاوی عنوان مجرمانه نیست و براساس قانون، شرط‌بندی iبه عنوان جرم قمار از سوی دستگاه قضایی مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی شرط‌بندی iبه عنوان جرم تلقی نشده است، اظهارداشت: شرط‌‌بندی از جمله تخلفاتی است که در قانون مجازات اسلامی حاوی عنوان مجرمانه نیست و براساس قانون، شرط‌بندی iبه عنوان جرم قمار از سوی دستگاه قضایی مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد.

این حقوقدان با اشاره iبه مجازات پیش‌بینی شده برای شرط‌بندی در قانون افزود: قمار iبه قصد هر نوع عمل، ممنوع و مرتکبان آن iبه یک تا ۶ ماه حبس و همچنین iبه ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

 ابوترابی با اشاره iبه مواد قانونی برای شرط‌بندی اشخاص بر روی نتایج مسابقات ورزشی، گفت: مواد قانونی مصوب برای برخورد با شرط‌بندی بر نتیجه مسابقات شامل مواد ۷۰۵، ۷۰۷ و ۷۱۱ است.

 این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تاکیدکرد: قوه قضاییه موظف است با اشخاصی که متوسل iبه شرط‌بندی می‌شوند و درصدد اخاذی از اشخاص برمی‌آیند، برخورد کند و آنها را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

این حقوقدان در باره صلاحیت مرجع رسیدگی‌ کننده iبه شرط‌بندی خاطرنشان کرد: دادگاه‌های عمومی صلاحیت رسیدگی iبه جرم شرط‌بندی را دارند. پرونده‌های مربوط iبه این جرم پس از تشکیل در دادسرا iبه این دادگاه‌ها ارسال و پس از آن مورد رسیدگی و پیگیری‌های لازم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.