شرط تجانس در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته های گروه پزشکی درنظر گرفته نمی شود

۱۵ام بهمن ،

در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی سال ۹۲، همه داوطلبان به جز رشته های گروه پزشکی می توانند بدون درنظر گرفتن مدرک کارشناسی خود ۲۰ رشته/محل را انتخاب کند و نیازی به رعایت تجانس با مقطع قبلی برای آنها وجود ندارد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز آزمون طی اعلامیه ای با اعلام این خبر گفت: شرط تجانس برای آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد و هر داوطلب می تواند براساس علاقه ۲۰ رشته/محل را اولویت بندی و ثبت نام کند. لذا داوطلبان بهتر است براساس علاقه رشته/محل ها را اولویت بندی کنند.

اما متقاضیان ثبت نام رشته های گروه علوم پزشکی ملزم به رعایت تجانس متناسب با مدرک فارغ التحصیلی خود می باشند.  

روابط عمومی در ادامه درخصوص وضعیت مدرک کارشناسی داوطلبان اعلام کرد: برای شرکت در آزمون ارشد ۹۲، متقاضیان باید مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم را داشته باشند. همچنین اشخاصی که مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی یا حرفه ای دارند، نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.

بنا به این گزارش: با توجه به اینکه آزمون ارشد امسال ۹ ، ۱۰ و ۱۱ خردادماه برگزار می شود، لذا داوطلبان فرصت مناسبی دارند تا در زمان باقی مانده دروس مرتبط با رشته انتخابی خود را مطالعه کنند.

روابط عمومی درخصوص استفاده کنندگان از سهمیه گفت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام قسمت سهمیه را علامت بزنند، چراکه در صورت عدم توجه به این موضوع امکان اصلاح یا اعمال مجدد سهمیه وجود ندارد.  

همچنین درخصوص نحوه پذیرش ممتازین بدون آزمون باید گفت: ممتازین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می توانند از این سهمیه استفاده کنند به شرط آنکه اولاً حداقل معدل آنها ۱۷ باشد و نیمسال جبرانی برای ادامه تحصیل استفاده نکرده باشند و جزو ۱۰% فارغ التحصیلان برتر براساس تعداد ثبت نام شدگان محل دانشگاهی در رشته مربوطه در سال ورود باشند.
روابط عمومی در ادامه افزود: ممتازین توجه داشته باشند که هر فرد فقط یکبار و در همان سال فارغ التحصیلی می تواند از این امتیاز استفاده کند.

روابط عمومی به داوطلبان توصیه کرد: از فرصت باقیمانده برای ثبت نام استفاده کنند تا در روزهای پایانی دچار استرس و اضطراب نشوند. زمان ثبت نام تا ۲۱/۱۱/۹۱ همچنان ادامه دارد.

روابط عمومی در پایان اعلام کرد: اگر در مراحل ثبت نام با مشکل یا ابهامی مواجه شدند می توانند بدون حضور در مرکز آزمون و صرفاً با ورود به سایت های www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com سؤال خود را مطرح و یا از طریق porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.