شرط شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت خودرو غیرقانونی است

۳۰م دیماه ،

شرط شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت خودرو غیرقانونی است

معاون قضائی دادگستری استان کرمان گفت: شرط شرکت‌های بیمه در زمینه پرداخت خسارت منوط به تعمیر خودرو غیر قانونی است و شهروندان از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

به نقل از فارس، محمدصادق شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پرداخت خسارت خودروی‌های دارای بیمه شخص ثالث منوط به داشتن گواهی تعمیر غیر قانونی است و شرکت‌های بیمه نباید با این شرط از پرداخت به موقع خسارت امتناع ورزند.

شجاعی افزود: شرکت‌های بیمه باید در سریع‌ترین زمان ممکن و پس از احراز مالکیت و با اسناد مثبت مبلغ خسارت را به مالک و یا قائم‌مقام قانونی مالک پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید در صورت مواجهه با چنین اقدامی که شرکت‌های بیمه پرداخت خسارت را منوط به تعمیر خودرو می‌کنند، مراتب را از طریق مدیران ارشد استانی این شرکت‌ها و در صورت عدم حصول نتیجه از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

ارسال پرونده‌های مرتبط با دیوان عدالت اداری از طریق پست

همچنین معاون اداری و مالی دادگستری استان کرمان به خبرنگار فارس گفت: به سبب تسهیل در امور شهروندان و کسر هزینه‌های مرتبط از این پس پرونده‌های دیوان عدالت اداری از طریق پست ارسال می‌شود.

علی امیرحسینی افزود: تاکنون شکات و مراجعان دفتر دیوان عدالت اداری پس از ثبت موضوع شکایت و ارائه مستندات به دفتر ملزم به ارسال اصل مستندات به تهران از طرق مختلف و با هزینه شخصی بودند که از این پس این امر از طریق پست و بدون هزینه مقدور شد.

به گزارش فارس از زمان افتتاح این دفتر در ۱۶ آذر ماه سال جاری تا پایان دی ماه ۱۵۸ پرونده ثبت و اصل آنها به تهران ارسال شده است.

شنبه ۷ بهمن   ۱۶:۰

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.