شرط فلاحیان برای مذاکره با آمریکا

۲۴اردیبهشت،

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اولین رویکردم ایجاد اشتغال است، گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که فشار نظامی را کاهش دهد و در منطقه دخالت نداشته باشد، می‌توان به مذاکره با آن فکر کرد اما باید تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علی فلاحیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور یافته بود، با بیان اینکه مدیریت عادی و بحران را بلدم و برنامه‌ای دارم که فقط خودم می‌توانم آن را اجرا کنم، گفت: در دولت‌های نهم و دهم کشور با چالش‌های اقتصادی و سیاسی روبرو شد و از اهداف بازماند، بنابراین تصمیم گرفتم نامزد شوم.

وی ادامه داد: تورم ایجاد شده ساختار کشور را دچار مشکل کرده است، لذا اولین رویکردم ایجاد اشتغال با گرایش فارغ التحصیلان دانشگاهی و لزوم توجه به صنایع روز و فناوری‌های پیشرفته است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوال یکی دانشجویان در خصوص وقوع قتل‌های زنجیره‌ای در زمان وزارت اطلاعات وی، گفت: این موضوع شانتاژ تبلیغاتی است تا من را از صحنه خارج کنند؛ هیچگاه وزیر یک دستگاه نسبت به عملکرد کارکنان خود پس از پایان مسئولیتش نمی‌تواند جوابگو باشد.

فلاحیان در پاسخ به این سوال که با چه تخصصی وارد عرصه انتخابات شده است، اظهار داشت: در هشت سالی که وزیر بودم، کارهای تحقیقاتی متعددی در مسائل اقتصادی داشتم و مجتمع بزرگی احداث کردم که قابل توجه بود و توان مدیریت کارهای مهم را دارم.

یکی از دانشجویان با نشان دادن پوستر تبلیغاتی فلاحیان این کار را غیرقانونی دانست که فلاحیان گفت: من از چاپ این پوستر اطلاعی ندارم و حضورم در دانشگاه پس از کسب استعلام از شورای نگهبان است.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که فشار نظامی را کاهش دهد و در منطقه دخالت نداشته باشد، می‌توان به مذاکره با آن فکر کرد اما باید تحریم‌ها برداشته شود.

وزیر اطلاعات دولت سازندگی در پاسخ به این سوال که در چه طیفی قرار دارد، اظهار داشت: من در زمره اصولگرایان هستم و تا پایان هستم و به نفع هیچکس کنار نمی‌روم.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.