شرط مرسی برای هیلاری کلینتون در زمینه کمپ دیوید

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۷:۰۱:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

عضو ارشد اخوان المسلمین، از شرط محمد مرسی رییس جمهور مصر برای پایبندی به توافقنامه کمپ دیوید در دیدار با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از العالم، بدر محمد بدر دوشنبه با اشاره به درخواست کلینتون از مرسی مبنی بر پایبندی به توافقنامه کمپ دیوید اظهار داشت: مرسی اعلام کرد مصر تا زمانی که طرف مقابل به الزامات بین المللی خود پایبند باشد، به الزامات بین المللی اش پایبند خواهد بود و اگر اسرائیل به کمپ دیوید پایبند باشد، مصر نیز به آن پایبند خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مصر از این حق برخوردار است که برای تأمین منافع خود در هر زمان توافقنامه ها را بازبینی کند.
 عضو ارشد اخوان المسلمین مصر گفت: سفر اخیر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به مصر برای رفع نگرانی های واشنگتن انجام شد.
بدر اظهار داشت: آمریکا می داند که مصر کشوری مهم است و تصمیمات سیاسی آن نه تنها در داخل مصر بلکه در منطقه و سطح جهان مؤثر است .
وی گفت: مصر درپی تنش یا بحران آفرینی نیست و حق دارد که برای تأمین منافعش آنچه را که صلاح می داند، انجام دهد و اگر توافقنامه ها منافع مصر را به خطر بیندازد، مصر بدون شک در توافقنامه ها بازبینی خواهد کرد.
 عضو ارشد اخوان المسلمین مصر اظهار داشت: منافع مصر و خواست ملت این کشور مقدم بر هر چیز است و ما تلاش می کنیم که حقوق خود را به بدست بیاوریم .
بدر گفت: اوضاع دوران سابق را نباید با اوضاع کنونی مقایسه کرد زیرا ما هم اکنون در مرحله جدیدی قرار داریم که باید منافع کشور را محقق کنیم و فقط به روش دیپلماسی اکتفا نکنیم .
 وی در باره دیدار کلینتون با برخی مسئولان شورای عالی نظامی افزود: شورای عالی نظامی هنوز از صحنه قدرت مصر خارج نشده است و برخی امور را تحت کنترل دارد و فشارهایی را اعمال می کند .
 بدر خاطرنشان کرد: هدف کلینتون از دیدار با مسئولان شورای عالی نظامی آگاهی از امور آینده مصر بود و این دیدار نشان می دهد که هنوز محمد مرسی کنترل کامل امور کشور را به دست نگرفته است .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۹۰۱۱۸۴۱۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.