شرط و شروط برای آزادی شدن واردات خودرو

۰۱م آذر ،

شرط و شروط برای آزادی شدن واردات خودرو

معاون کل سازمان توسعه تجارت دربارهٔ سبب این‌که ثبت سفارش بعضی کالاها در یک مقطع کوتاه ممنوع و دوباره آزاد شد، گفت: پیش از این ابهاماتی توسط واردکنندگان مطرح می‌شد که چرا بعضی کالاها در اولویت‌های متفاوت قرار گرفته‌اند و به همین سبب ثبت سفارش آنها متوقف شد تا تصمیم نهایی در این‌باره صورت گیرد.

به نقل از ایسنا، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی با اعلام آزاد شدن واردات خودروهای تا حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی، موبایل و رایانه اظهار کرد: بخشی از کار پالایش اولویت‌بندی‌ها به پایان رسیده است و بر این اساس واردات این کالاها آزاد اعلام شده است. نتیجه‌ نهایی در این‌باره نیز تا پایان همین هفته اعلام می‌شود.
به گفته‌ وی در حال حاضر ۱۰ اولویت وارداتی به سه دسته اولویت ۱ و ۲، اولویت ۳ تا ۹ و اولویت ۱۰ تقسیم شده‌اند.
او با اشاره به این‌که واردات اولویت ۱ و ۲ طبق روال سابق در حال انجام است، گفت: واردات کالاهای اولویت ۳ تا ۹ نیز بر اساس پالایش نهایی انجام خواهد شد.
به گفته‌ کرمانشاهی تا زمانی که اوضاع ارز کشور به ثبات کافی نرسد، واردات کالاهای گروه ۱۰ به طور کلی ممنوع است. با این وجود خودروهای وارداتی پر مصرف مشمول کاهش تعرفه واردات نخواهند شد.
در همین رابطه رییس کل گمرک نیز اعلام کرد که از امروز نرخ ارزی که در گمرک برای محاسبه ارزش گذاری و حقوق گمرکی در نظر گرفته می‌شود ارز مبادله‌ای است.
عباس معمارنژاد در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر این اساس تعرفه‌ها در مورد اولویت ۱ و ۲ به نصف کاهش خواهد یافت و در مورد هشت گروه دیگر، تعرفه‌ها ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت.
وی افزود: با این تصمیم ضمن این که دربارهٔ نرخ ارز در گمرک و ارزش گذاری کالاها شفاف سازی می گردد تاثیری در حقوق ورودی پرداختی توسط واردکنندگان ایجاد نمی‌شود.

چهارشنبه ۱ آذر   ۱۵:۲۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.