شرکت در کارگاههای آموزشی استاینفسکی تجربه‌ بی بدیلی بود

شرکت در کارگاه آموزشی و تولیدی استانیفسکی لهستان با توجه به یادگیری متدهای این مرکز و هدایت شدن از سوی این کارگردان تجربه بسیار خوب و بی بدیلی بود.

جواد نمکی بازیگر و کارگردان تئاتر در خصوص تجربه اخیر خود در یکی از کارگاههای آموزشی کشور لهستان به کارگردانی استانیفسکی به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: یک کارگاههای آموزشی حرفه ای و تولیدی در کشور لهستان، و در اواخر ماه آگوست در مرکز تئاتر گارد ژینتزه برگزار شد که در آن شرکت داشتم.

وی افزود: این مرکز از بازیگران تئاتر سراسر دنیا برای این  کارگاههای آموزشی با فرستادن رزومه دعوت به عمل می آورد که خوشبختانه من پذیرفته شدم.

نمکی تصریح کرد: این کارگاه به مت سه هفته به طول انجامید و در کل ۱۵ نفر میهمان داشت.
وی با اشاره به این که ۲ تن دیگر از شرکت کنندگان این ورک شاپ نیز ایرانی بودند بیان کرد: این ورک شاپ از ساعت ۹ و سی دقیقه صبح تا ۱ شب فعالیت داشت و در آن ما با مجموعه متدهای تئاتر گارد ژنتتیزه و استانیفسکی آشنا شدیم همچنین برای آشنایی بیشتر تمرینات پشت سر هم بدنی و موسیقی داشتیم.

این بازیگر اظهار  کرد: در این کارگاه بر روی متن ، افیژنی در تادریس اثر اورپید تمرکز داشتیم و به نوعی روی آن کار می‌کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه تمرینات و اجراهای ما در این  کارگاههای آموزشی ضبط شد و به نظرم تجربه بسیار بدیلی بود.

نمکی اظهار کرد: اگر شرایط هماهنگ شود شاید به عنوان یکی از اعضای این گروه و مرکز از بهار ۲۰۲۴ همکاری کنم.

وی گفت: این گونه  کارگاههای آموزشی فضای بسیار خوبی را ایجاد می‌کند و کاش بتوان آن را به اشتراک گذاشت و یا از طریق خروجی این  کارگاههای آموزشی  با متدهای روز دنیا آشنا شد که به نظرم اتفاق بسیار تاثیرگذاری خواهد بود و نتیجه مثبتی خواهد داد.

شایان ذکر است جواد نمکی هم اکنون در پروژه نمایش ددالوس و ایکاروس به کارگردانی همایون غنی زاده حضور دارد که به زودی در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.