شرکت ملی هواپیمایی ارمنستان از خرید هواپیمای جدید مسافربری روسی منصرف شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز دوشنبه به نقل از یک مقام دفتر روابط عمومی شرکت ملی هواپیمایی ارمنستان اعلام کرد: این شرکت با توجه به اینکه هواپیمای Superjet-100 تحویل شده به آن در طول یک سال به تعمیر نیاز پیدا کرد، تصمیم به انصراف از خرید این نوع هواپیماها از روسیه گرفته است.

مقام ارمنی گفت: خرید هواپیمایی را که در طول یک سال اول نیاز به تعمیر داشته باشد، مقرون به صرفه نمی دانیم.

مقام شرکت ملی هواپیمایی ارمنستان، اخبار برخی رسانه های خبری مبنی بر بدهی این شرکت به شرکت هواپیماسازی سوخو (سازنده هواپیماهای Superjet-100 ) را بی اساس خواند.

‘میخاییل باغداساروف’ رییس شرکت ‘آرماویا’ ارمنستان پیش تر اعلام کرده بود که این شرکت از خرید هواپیمای Superjet-100 از روسیه به دلیل عدم مطابقت آن با معیارهای اعلام شده خودداری می کند.

Superjet-100 نخستین هواپیمای مسافربری ساخت روسیه پس از فروپاشی شوروی در دو دهه اخیر است که استفاده از آن از یک سال پیش آغاز شده است.

این هواپیما توانایی حمل یک صد مسافر با برد ۴۵۰۰ کیلومتر را دارد. در ماه فوریه سال جاری سوخوی سوپرجت ۱۰۰ توانست گواهینامه صلاحیت پروازی خود را از آژانس ایمنی اروپا (EASA) دریافت کند و تاکنون بیش از ۲۰۰ سفارش خرید از خطوط هوایی مختلف دریافت کرده است.

یک فروند از این نوع هواپیما روز ۹ ماه می سال جاری میلادی در نمایشگاه هوایی اندونزی با کوه برخورد کرد و ۴۸ سرنشین آن کشته شدند.

کارشناسان معتقدند که پس از این سانحه هوایی، تعداد سفارش های خرید هواپیمای Superjet-100 کاهش یافته است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۷۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.