شرکت های خودرویی مورد اقبال بورس قرار گرفتند

126[1].jpg

بورس اوراق بهادار تهران در پی اعلام افزایش قیمت خودروها بوی خودرو به خود گرفت و به رشد آرام خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس اوراق بهادار تهران به دلیل اعلام نرخ‌های جدید فروش خودرو شاهد صدر‌نشینی این گروه بود و برترین صف‌های خرید بازار را به خود اختصاص داد.

به این ترتیب گرچه دماسنج بازار سرمایه نسبت به روز گذشته رشد کمتری را تجربه کرد ولی با صدر نشینی گروه خودرو و اقبال این گروه پس از مدتها کاهش همراه بود.

بر این اساس نماد معاملاتی ایران خودرو از همان ابتدای معاملات مورد توجه قرار گرفت و شاهد صف های خرید بود، به طوری که امروز بیش از ۱۸ میلیون سهم این شرکت مورد مبادله قرار گرفت و قیمت آن به ۱۶۶ تومان رسید. شرکت سایپا نیز با حجم بالای معاملات همراه بود و بیش از ۳میلیون سهم این شرکت با قیمت ۱۳۲ تومان خریداری شد.

البته هر سهم این شرکت در قیمت ۱۷۰۱ ریال هم خریداری شد. در مقابل، مخابرات ایران با صف فروش همراه شد و نزدیک به چهار درصد از قیمت هر سهم آن کاسته شد. در تمام مدت ساعات معاملاتی امروز، سهام شرکت سایپا در حالی بود که صف خرید سهام این شرکت به بیش از ۱۱میلیون سهم رسیده تا فعالان بازار شاهد معاملات پرحجم این نماد باشند.

در بازار روز سه شنبه بورس تهران سایپا،ایران خودرو،فولاد خوزستان،پالایشگاه بندرعباس،سرمایه گذاری سایپا و فولاد مبارکه تاثیر مثبت ۱۸ واحدی روی شاخص بورس گذاشتند و موجب رسیدن شاخص به ۲۹ هزار و ۳۲ واحد شدند.

از سوی دیگر افت قیمت شرکتهای مخابرات،بانک پاسارگاد و ملی مس مانع از رشد بیشتر شاخص و درجا زدن آن در مرز ۲۹ هزار واحد شد.علاوه بر این در بازار امروز چند صف خرید برای نمادهای قندی تشکیل شد و هیجان نمادهای فلزی و پتروشیمی فروکش کرد.

به این ترتیب در تالار شیشه ای امروز حجم معاملات افزایش قابل توجهی داشت و بیش از ۵۰۰ میلیون سهم به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت؛با این اتفاق ارزش بازار سرمایه نیز در همان عدد ۱۳۱ هزار میلیارد تومان باقی ماند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.