شرکت های دانش بنیان شناسنامه دار می شوند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، این شرکت ها شناسنامه دار می شوند.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تصویب آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان زمینه اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات را که در سال ۱۳۸۷ تدوین شده است فراهم میکند.

وی افزود: با ابلاغ این آئین نامه شرکت های دانش بنیان در کشور شناسنامه دار می شوند، زیرا در حال حاضر این شرکت های دانش بنیان iبه صورت سنتی در پارک های علم و فناوری راه اندازی شده اند.

مهدی نژاد نوری با بیان این مطلب که ابلاغ  هر چه سریعتر آئین نامه اجرایی از خواسته های مقام معظم رهبری بوده اظهار داشت: سعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر این است که با همکاری دستگاههای ذیربط بخش هایی از آئین نامه را که باید iبه شکل دستورالعمل درآید تهیه کند و با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی این تسهیلات در اختیار شرکت های دانش بنیان است.

*تعداد شرکت های دانش بنیان باید ۲۰ هزار افزایش یابد

مهدی نژاد نوری iبه تغییرات کوچکی در آئین نامه اجرایی اشاره کرد و گفت: یکی از تغییرات، پیش بینی هیاتی است که بتواند برای تشخیص شرکت های دانش بنیان و نظارت بر صدور مجوز آن ها دستورالعمل تهیه کند.

وی افزود: طبق آنچه در قانون پیش بینی شده رئیس این کارگروه را رئیس شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری تعیین می کند و نمایندگان وزارتخانه های دفاع، علوم، صنعت، معدن و تجارت و iبهداشت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در آن حضور دارند.

مهدی نژاد تصریح کرد: برای تهیه دستورالعمل در حوزه معافیت های مالیاتی و گمرکی، کارگروهی بین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود تا ظرف سه ماه دستورالعمل این حوزه را تهیه و ابلاغ کنند، همچنین دستورالعمل درباره تشکیل بانک اطلاعاتی شرکت های دانش بنیان تهیه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار شرکت دانش بنیان و هسته فناوری در پارک های علم و فناوری کشور مستقر می باشند که طی برنامه پنجم توسعه تعداد این شرکت ها باید iبه ۲۰ هزار شرکت افزایش یابد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.