شروط دولت برای لغو یک مصوبه جنجالی/ آغاز تعطیلی صرافی‌های غیرمجاز

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با افزایش قیمت جهانی نفت، بهای طلای سیاه ایران هم بار دیگر به بیش از ۱۰۰ دلار در هربشکه رسید که اقدامات متعدد تهران منجر به شکست طرح ضد ایرانی نفتی عربستان و برخی از قدرت‌های غربی در یک هفته اخیر شده است.

وزیر نیرو با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیری برای تامین آب و برق مورد نیاز کشور در تابستان امسال، از صرف ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تکمیل پروژه سد و نیروگاه گتوند در استان خوزستان خبر داد.

دبیر انجمن برنج ایران گفت: در حالی هم‌اکنون مقداری برنج ایرانی در انبارهای شهرهای شمالی کشور ذخیره شده است که مسئولان اخیرا اعلام کرده اند که برنج هندی به زودی در بازار توزیع خواهد شد.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور و وزرای مربوط، جداگانه، گزارشی از اوضاع اقتصادی کشور و تدابیر و تمهیدات به عمل آمده برای مقابله با تهدیدات، فشارهای اقتصادی و جنگ تبلیغاتی و روانی اقتصادی که دشمنان علیه ایران ترویج می‌کنند ارائه دادند.

در حالی پای مسکن مهر به آگهی‌های فروش مسکن باز شده است که هنوز مسکن مهر سند ملکی ندارد و امکان هرگونه سوء استفاده‌ای از متقاضیان وجود دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه تک نرخی کردن ارز اولویت اول و بهینه دولت است، گفت: به دلایل گفته و ناگفته امروز شاهد تشکیل بازار موازی ارز هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کسی نمی‌تواند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را متوقف کند، از بررسی طرحی در مجلس برای پرداخت یارانه نقدی به مردم خبر داد.

یک مقام مسئول در شرکت پالایش و پخش نفتی اعلام کرد: از ششم تیرماه امسال با مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، متقاضیان خودروهای صفر کیلومتر و نوشماره باید برای صدور کارت هوشمند سوخت خودروی خود مبلغ ۱۰ هزار تومان به پست پرداخت کنند.

مصوبه مجلس برای پرداخت حقوق ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومانی به بیکاران برای دو سال با دوره بازپرداخت ۵۰ماهه، با رفع ایراد شورای نگهبان وارد فاز جدیدی شد، با این حال دولت در آخرین واکنش خود نسبت به این مصوبه از ناتوانی در عدم اجرا به دلیل آنچه که کمبود منابع مالی نامیده شد، سخن گفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران، شرایط جدید ثبت سفارش واردات کالا را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر سهم ایرانیان مقیم خارج از سرمایه‌گذاری خارجی در پنج سال اخیر و ۱۰ کشور برتر سرمایه فرست دنیا را با جداول آماری منتشر کرد.

با افزایش اختلاف قیمت دلار آزاد و دولتی، یک صرافی بانکی با وجود دریافت ارز با نرخ دولتی، اقدام به فروش دلار آزاد می‌کرد، بر این اساس بانک مرکزی مجوز فعالیت این صرافی بانک غیردولتی را باطل کرد.

در حالی که دولت سرگرم کنترل بازار اجاره بها در تابستان است، برخی از بساز و بفروش‌ها از موقعیت سوء استفاده کرده و قیمت‌های غیر واقعی را برای آپارتمان‌های نوساز تعیین می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان جزئیاتی از بسته ویژه تحریمی پارلمان خبر داد که براساس یکی از بندهای آن، استفاده از ظرفیت عالی ترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور به‌جای وزارت نفت برای فروش نفت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش ۲۰ درصدی تعرفه های خدمات درمانی در سال ۹۱ با توافق وزرای تعاون، کار و رفاه و بهداشت خبر داد و گفت: این مصوبه از اول تیرماه سالجاری لازم‌الاجرا است.

۴ روز پس از ابلاغیه رئیس مجلس به رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی به دلیل وجود ۷ مغایرت قانونی، معاون حقوقی رئیس جمهور لغو این مصوبه را مشروط به ایراد رسمی رئیس مجلس و یا هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران با اعلام اینکه تاسیس پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح مجلس به موضوع کسب و کار به درستی نپرداخته است، برهمین اساس اعتقادی به آن ندارم.

مهدی ثمره هاشمی در گفتگو با مهر از اجرای نوبت بندی آب برای جمعیتی بالغ بر ۲۷۸ هزار نفر خبر داد و گفت: در زمان کنونی در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان و بوشهر نوبت بندی آب وجود دارد.

ایران پس از خنثی سازی ۳ سناریو تحریم نفتی غرب، در اقدامی پیش‌دستانه با تحریم برخی از پالایشگاه‌های اروپایی، دستور بازگشت ۱۰ فروند کشتی نفتکش پهن پیکر خود از اتحادیه اروپا به خلیج‌فارس را صادر کرد.

با گذشت ۵ سال از اجرای سهمیه بندی بنزین، اعمال تغییرات جدید نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت به‌منظور انتقال و جابه جایی سهمیه بنزین کارت سوخت خودروها و به اصلاح “کارت به کارت سهمیه بنزین” در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از پیش بینی اختصاص ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در سال‌ جاری خبر داد و گفت: گزارش عملکرد شبکه بانکی ارائه می‌شود.

در حالی یک مقام مسئول دولتی از آمدن خاویار ارزان قیمت یک میلیون تومانی بر سر سفره مردم تا حداکثر یکسال و نیم دیگر خبر داده که هم‌کنون قیمت هر کیلوگرم خاویار ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، البته برخی‌ها این رقم را تا ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان هم اعلام می‌کنند.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از برنامه احداث ۱۶۰سد جدید و تکمیل ۶۶ سد در سال‌های ۹۱ و ۹۲ در قالب مهر ماندگار خبر داد و گفت: مجموع کل سدهای کوچک، متوسط و بزرگ ۸۵۰ مورد است.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز چهارشنبه در بازار ۷۲۰ هزار تومان، طرح جدید ۷۱۷ هزار تومان، نیم سکه ۳۵۸ هزار تومان، ربع سکه ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.