شروع مقتدرانه شاگردان ولاسکو؛ ناکامی دوباره پارک مقابل والیبال ایران

به گزارش ایرنا، دو تیم ایران و کره جنوبی از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت ایران در سالن متروپولیتن شهر توکیو نخستین مسابقه خود در رقابت های گزینشی المپیک را برگزار کردند که در پایان تیم ملی ایران با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست داد.

در این مسابقه شاگردان خولیو ولاسکو سه ست را با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۶ به سود خود رقم زدند.

به این ترتیب پارک کی وون که پس از شکست مقابل ایران در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با عصبانیت آن نتیجه را به عوامل خارج میدان مربوط دانست و وعده انتقام در رقابت های گزینشی المپیک داده بود، یک بار دیگر مقابل والیبال ایران مغلوب شد.

در این مسابقه خولیو ولاسکو تیم خود را با ترکیب اولیه فرهاد ظریف، سعید معروف، علیرضا نادی، محمد موسوی، امیر غفور، حمزه زرینی و فرهاد قائمی به میدان فرستاد.

** ست نخست (ایران ۲۵ – کره جنوبی ۱۷)

در ست نخست این مسابقه ملی پوشان ایران خیلی زود با سرویس های درخشان و اسپک های پرقدرت خود دریافت عقب زمین حریف را با مشکل مواجه کردند تا خیلی زود فاصله امتیاز میان دو تیم زیاد شود.

عملکرد درخشان فرهاد قائمی بازیکن جوان تیم ملی ایران در سرویس و محمد موسوی در دفاع روی تور شاخص تر از دیگر شاگردان خولیو ولاسکو بود. قائمی در این ست چهار امتیاز از سرویس و موسوی چهار امتیاز از دفاع روی تور و سه امتیاز از اسپک به دست آوردند.

در این ست ولاسکو از رضا قرا و مهدی مهدوی هم به عنوان یار تعویضی استفاده کرد.

** ست دوم (ایران ۲۵ – کره جنوبی ۱۸)

ست دوم هم با همان روند ست نخست آغاز شد. کره ای ها تلاش زیادی کردند که از زیر فشار بازیکنان ایران خارج شوند اما این بار هم خیلی زود فاصله امتیازی به نفع ایران رقم خورد.

فرهاد قائمی در این ست هم به درخشش خود ادامه داد و این بار اگرچه فقط یک امتیاز روی سرویس به دست آورد اما با کسب چهار امتیاز با اسپک های درخشان خود نقش مهمی در پیروزی ایران داشت.

سعید معروف هم در این ست همچون ست قبلی با استفاده از برنامه های متنوع، از بازیکنان و منطقه های مختلف زمین استفاده کرد تا مدافعان روی تور حریف نتوانند دست او را بخوانند.

در این ست سرمربی تیم ملی ایران از بازیکنان ذخیره خود استفاده نکرد و کار را در تمام دقایق با همان بازیکنان اصلی ادامه داد.

** ست سوم (ایران ۲۵ – کره جنوبی ۱۶)

در این ست دفاع روی تور تیم ایران عملکرد درخشانی داشت و به خصوص محمد موسوی در این زمینه بسیار عالی عمل کرد.

امیر غفور هم که پیش از آغاز این رقابت ها مصدوم بود و حتی تا آخرین روزها مشخص نبود می تواند به ژاپن اعزام شود یا نه، در این مسابقه در تمام دقایق بازی در میدان حضور داشت و با با کسب ۱۰ امتیاز پاسخ اعتماد ولاسکو را داد.

در این ست خولیو ولاسکو در دقایقی از بازی از پوریا فیاضی، مهدی مهدوی و رضا قرا به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کرد.

با این نتیجه تیم ملی ایران با سه امتیاز و به دلیل میانگین امتیازی بهتر نسبت به استرالیا و چین، بالاتر از این دو تیم در صدر جدول رده بندی رقابت ها قرار گرفت.

در آخرین مسابقه نخستین روز این مسابقات تا ساعتی دیگر تیم های ژاپن و صربستان به مصاف هم می روند.

تیم ملی ایران فردا در دومین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف چین می رود.

رقابت های والیبال گزینشی المپیک ۲۰۱۲ لندن از امروز در شهر توکیو ژاپن آغاز شده است و تیم های ایران، چین، ژاپن، کره جنوبی، ونزوئلا، استرالیا، پورتوریکو و صربستان با هم مصاف می کنند.

در پایان این رقابت ها تیم قهرمان و بهترین تیم آسیایی سهمیه حضور در بازی های المپیک لندن را به دست می آورند.

ورزشی**۲۰۲۴**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۲۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.