شرکتهای صنعتی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند

۲۰فروردین۱۳،

Rouholla Vahdati - president-17-2.jpg

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: روز قبل طرح یک فوریتی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر خروج شرکت‌های صنعتی از واگذاری به بخش خصوصی تصویب شد.

سعید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ در مجلس شورای اسلامی طرحی مبنی بر واگذاری شهرک‌های صنعتی تصویب شد که در این قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی تبیین شده بود و در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۸۹ مقرر شد شرکت های استانی نیز واگذار شود که نمایندگان مجلس دیروز در راستای اجرای تبصره پنج ماده ۳ اصلاح قانون کلی سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی رای به خروج شرکت‌های صنعتی از واگذاری دادند.

وی ادامه داد: شهرک هایی که ۵۰ درصد نواحی صنعتی آن ها واگذار و ۱۵ واحد صنعتی به بهره بردای رسیده باشند به هیئت امنایی که از دل سرمایه گذاران تشکیل شده است واگذار می شوند. همچنین در نواحی صنعتی باید هشت واحد به بهره برداری رسیده باشند.

صادقی تصریح کرد: هیئت امنا در قالب شرکت های خدماتی به مدیریت امور داخلی شهرک و نواحی صنعتی می پردازند.

او با اشاره به این که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پنج درجه تعهد و خدمات بنابر موقعیت جغرافیایی شهرک و نواحی صنعتی دارد، خاطر نشان کرد: این سازمان شهرک و نواحی صنعتی که خدمات آن ها تکمیل یا در حال تکمیل شدن می باشند را واگذار می کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: شرکت های استانی همچنان حاکمیتی و توسعه ای خواهند ماند و شهرک های صنعتی و امور اداری آنها واگذار می شوند.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت های استانی رئیس مجمع عملکرد و بودجه شرکت های خدماتی می باشند و بر کار هیئت امنای شهرک ها نظارت دارند.

صادقی در پایان گفت: نماینده شرکت های استانی در شهرک های واگذار شده با عنوان مدیر شهرک و نواحی صنعتی به کار خود ادامه می دهد تا کارهای حاکمیتی را همچنان دنبال کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.