شرکت‌های دانش‌بنیان اپلیکیشن‌های سالمندی تولید کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به سالمند شدن جمعیت ایران در سال‌های آتی درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه گفت: کشور ما به سمت سالمندی می‌رود و به دلیل زلزله، تصادفات جاده‌ای و … تروماخیز است، می‌توان اپلیکیشن‌های سالمندی برای فعالیت‌های روزانه و ارتباط با پزشک طراحی کرد. به طور کلی بازار بسیار بزرگی برای تولید دانش و سرمایه در ایران در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد قدیری امروز در مراسم افتتاح مرکز رشد علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که اختلالات روانپزشکی از جنینی آغاز می‌شود و تا سالمندی ادامه دارد، درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم اعصاب گفت: اگر بر روی گسترش مرزهای دانش سرمایه‌گذاری شود، در کنار آن درآمدزایی هم خواهیم داشت. ۲۴ درصد بیماری روانپزشکی ر در ایران داریم. اگر مرکز رشد بتواند نگاه ملی داشته باشد و با آموزش و پرورش نیز همکاری کند و بر زیرساخت‌های فکری دانش‌آموزان از سنین کم سرمایه‌گذاری شود، از بروز برخی مشکلات شناختی در آینده می‌توان پیشگیری کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه علوم اعصاب، زبان است. آموزش‌وپرورش تقریبا بحث زبان را رها کرده، اما این موضوع می‌تواند در از بین بردن نقص‌های شناختی کودکان اثرگذار باشد. باید در گسترش زبان‌های کاربردی سرمایه‌گذاری شود اما در حال حاضر بر روی گسترش زبان‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که کاربردی ندارند، مثلا ما بعد از هجده سالگی دیگر از زبان عربی در مکالمه یا فعالیت‌های شغلی استفاده نمی‌کنیم.

این روانپزشک با اشاره به معضل اعتیاد در ایران درباره سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: آمارهای رسمی می‌گویند سه میلیون بیمار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور داریم. ما در ایران ۱۱ میلیون مصرف‌کننده غیرمداوم داریم. اعتیاد یک اختلال رفتاری است و در صورت بومی‌سازی دستگاه DBS بازار سه میلیون نفری برای آن وجود دارد. علاوه بر این که این رویکرد پولساز است هزینه درمان نیز بعدتر کاهش پیدا می‌کند.  از طرف دیگر، کشور ما به سمت سالمندی می‌رود و به دلیل زلزله، تصادفات جاده‌ای و … تروماخیز است، می‌توان اپلیکیشن‌های سالمندی برای فعالیت‌های روزانه و ارتباط با پزشک طراحی کرد. به طور کلی بازار بسیار بزرگی برای تولید دانش و سرمایه در ایران در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.