شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول تولید کیت تشخیص کرونا هستند/افزایش ۵ برابری تولید ماسک N95

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مقابله با کرونا گفت: در هفته‌ جاری حداقل دو شرکت دانش‌بنیان دیگر به جمع شرکت‌های تولید کننده کیت تشخیص کرونا اضافه می‌شوند و در مجموع سه شرکت این کیت‌ها را تولید می‌کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری با بیان این که از هفته‌ گذشته ۸۰ هزار کیت تشخیص کرونا ساخته و تحویل داده شده است،گفت: در هفته جاری نیز حداقل دو شرکت دانش‌بنیان دیگر کیت تشخیص تولید می‌کنند و با این حساب مجموع شرکت‌هایی که کیت تشخیص کرونا تولید می‌کنند به سه شرکت خواهد رسید. علاوه بر این، در زمینه ساخت دستگاه تولید ماسک هم اتفاقات خوبی افتاده است.

وی درباره ساخت دستگاه‌های تولید ماسک گفت: حداقل سه شرکت این دستگاه‌ها را به تولید انبوه رسانده‌اند و حدود ۳۰ الی ۴۰ خط تولید را تامین می‌کنند. ساخت این دستگاه‌ها در آینده نیز می‌تواند قابلیت ما را در تولید ماسک بالا ببرد.

ستاری ادامه داد: ماسک‌های N۹۵ بیمارستانی نیز توسط شرکت‌های فعال در حوزه نانو تولید می‌شود و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون میزان تولید آن پنج برابر شده است.

معاون رییس‌جمهور با بیان این که  در حوزه تجهیزات پزشکی نیز تمامی کشورها از جمله امریکا در زمینه تامین ونتیلاتور مشکلات جدی دارند گفت: خوشبختانه ما دو شرکت دانش‌بنیان داریم که روزانه ۳۵ دستگاه ونتیلاتور تولید می‌کنند. برای توسعه تولید دستگاه‌های ونتیلاتور برنامه‌های جدی داریم.

بنا بر اعلام شبکه خبر، وی در پایان با بیان این که سه  مجموعه در زمینه تولید واکسن مشغول فعالیت هستند گفت: با کسب مجوزهای وزارت بهداشت، تعدادی از بیماران تحت کارآزمایی بالینی در زمینه دارو قرار دارند. احتمالا پروتکل‌های جدیدی از سوی وزارت بهداشت در روزهای آینده اعلام می‌شود. در زمینه دارو نیز تعداد زیادی دارو در مرحله تحقیقات قرار دارد و اتفاقات خوبی در آینده خواهد افتاد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.