شرکت الکترو لوکس حدود ۲ هزار “فرصت شغلی” را حذف می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در پی اعلام کاهش سود خالص شرکت سوئدی الکترولوکس در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ ، این شرکت سازنده لوازم خانگی روز جمعه از حذف حدود دو هزار” فرصت شغلی” ، یعنی بیش از سه درصد از کارکنان خود ، خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از استکهلم شرکت الکترولوکس در بیانیه ای اعلام کرد در پی کاهش ۲۹ درصدی سود خالص این شرکت در سه ماهه سوم امسال ، به زودی کارخانه خود را در شهر اورنج استرالیا تعطیل می کند و کارکنان خود را در سطح اروپا کاهش می دهد.
در حال حاضر ۵۰۰ نفر در کارخانه تولید یخچال در شهر اورنج (در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب سیدنی) مشغول به کار می باشند. قرار است این کارخانه به تایلند منتقل شود.
براساس این بیانیه ، به منظور انطباق ساختار هزینه های ثابت با شرایط موجود در بازار اروپا ، برنامه کاهش هزینه ها در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این برنامه کاهش هزینه ها ، دستگاههای الکترونیکی بزرگ در اروپا ، خاورمیانه و آفریقا و همچنین نیروی کار این شرکت را شامل می شود.
شرکت الکترولوکس با اعلام این که ممکن است” فرصت های شغلی” بیشتری را حذف کند ، افزود تصمیم دارد همه جوانب را در مورد حفظ چهار کارخانه خود در ایتالیا به دقت بررسی کند.
در حال حاضر ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح جهان برای این شرکت کار می کنند.
الکترولوکس افزود به رغم این که تقاضا در آمریکای شمالی و بازارهای نوظهور رشد قابل توجهی داشته است ، اما تقاضا در بسیاری از بازارهای اصلی این شرکت در اروپا همچنان رو به کاهش بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.