شرکت بیمه دست و پا شکسته حامی نیست

۳ م دیماه ،

بینا- مدیر عامل شرکت بیمه ما به تشریح چالش های موجود شرکت های تازه تاسیس بیمه ای پرداخت و گفت: شرکت دست و پا شکسته بیمه ای حامی مردم نیست.
به گزارش بیناف سیدمحمد علیپور مدیر عامل شرکت بیمه ما در مورد سیاست بیمه مرکزی در افزایش شرکت های بیمه ای به موج گفت: کشور ما کشوری بزرگ و اقتصاد ما نیز اقتصاد بزرگی است؛ بنابراین باید گفت که قطعا ظرفیت شرکت های بیمه ای بیشتر در کشور همچنان وجود دارد.
وی افزود: ظرفیت به این معنا نیست که تعداد شرکت های بیمه ای افزایش پیدا کنند، هر کشوری ممکن است شرکت های بیمه ای داشته باشد، اما هر کشوری از بین شرکت های بیمه ای خود نیاز دارد چند شرکت بزرگ و بین المللی بیمه ای داشته باشد که ما از این منظر هنوز ضعف داریم.

چالش اول شرکت های تازه تاسیس بیمه ای
وی ضمن بیان اینکه، صنعت بیمه به شدت از کمبود نیروی خبره و متخصص رنج می برد، افزود: اولین مشکل شرکت های تازه تاسیس بیمه ای ضعف نیروی انسانی است. بنابراین باید متناسب با تربیت نیروی انسانی، شرکتهای بیمه ای را گسترش دهیم.

شرکت های تازه تاسیس همگی درگیر خودبیمه گری
مدیر عامل شرکت بیمه ما در واکنش به اظهارات بعضی مدیران بیمه ای که معتقدند تاسیس شرکت بیمه توجیه اقتصادی و مالی ندارد و شرکت های تازه تاسیس در واقع خود بیمه گری می کنند نیز اظهار داشت: در بسیاری از شرکت های تازه تاسیس خود بیمه گری اتفاق افتاده است. البته در شرکت ما بخش رقیق رقیق تری از آن هست.

پوشش بیمه ای بانک فقط ۱۰ درصد است
وی اظهار داشت: بسیاری از شرکتها عینا پرتفوی خودشان را بیمه می کنند ولی شرکتی که متعلق به بانک است، پرتفوی که به واسطه بانک جذب می کند، حداکثر ۱۰ درصد است که اموال بانک را شامل می گردد ولی قسمت عمده بر مبنای فعالیت بانک است.
وی ادامه داد: صاحبان سپرده و دریافت کنندگان تسهیلات اموال بانک محسوب نمی شوند و در واقع اشخاصی می باشند که با بانک کار می کنند. بنابراین پوشش بیمه ای آنها به معنای خود بیمه گری نیست.

توانمندی شرکتها با حمایت بنگاه های اقتصادی مهم
علیپور بر توسعه فرهنگ بیمه در کشور به منظور جذب متقاضیان و بیمه گذاران و افزایش پرتفوی بیمه ای تاکید کرد و گفت: اینکه شرکتهایی که خودشان صاحب پرتفوی می باشند، شرکت بیمه تاسیس کنند، هم مزیت دارد و هم معایب.
وی بر نظارت بیمه مرکزی روی این مسئله تاکید کرد و گفت: اگر بیمه مرکزی به خوبی بر بازار بیمه نظارت داشته باشد، این قبیل مسائل از جمله مبحث خود بیمه گری رخ نمی دهد.
مدیر عامل شرکت بیمه ما در عین حال حمایت و پشتیبانی سازمانها و بنگاه های اقتصادی مهم از شرکت های بیمه ای را در توانمندی آن شرکتها تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: اگر یک شرکت بیمه ای قدرتمند تاسیس شود و سازمان های مالی مهم پشتیبان آن باشند، قطعا آن شرکت بیمه ای نه تنها قوی و توانمند می گردد بلکه به شرکتی تبدیل خواهد شد که می تواند از مردم نیز حمایت کند.

شرکت دست و پا شکسته حامی مردم نیست
وی تصریح کرد: شرکتی که دست و پا شکسته و ضعیف است، خودش را هم نمی تواند اداره کند چه برسد به اینکه بخواهد حامی مردم باشد.
این کارشناس صنعت بیمه اضافه کرد: اگر به همه این مسائل با بصیرت و علم نگاه کنیم، می توانیم از نقاط ضعف آن کاسته و نقاط قوت آن را تقویت نمائیم.
وی گفت: صنعت بیمه به خاطر ضعف نیروی انسانی و عدم توجه به وجود مدیران خبره دچار تشتت و تصمیم گیری های لحظه ای می گردد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.