شرکت ۲هزار ۵۰۰ مبلغ در طرح تابستانی «هجرت»

خبرگزاری آریا- مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر از اعزام۲هزار و ۵۰۰ مبلغ و مبلغه از ۱۰تیر تا ۱۰ شهریور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام و المسلمین غلام عباس موسوی گفت: این طرح با هدف استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و پر کردن خلاء های موجود در نسل جوان طی سه ماه آینده تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر برنامه های سنتی مبلغان، جلسات تفسیر قرآن، تبلیغ چهره به چهره، دیدار با علما،‌ اردوهای علمی – فرهنگی، برپایی نماز جماعت و سخنرانی مذهبی از سوی مبلغین که دارای تخصص و تبحر می باشند به اجرا در خواهد آمد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی، با بیان این‌که طرح هجرت تابستانی یک طرح مبتکرانه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی است، اظهارداشت: این طرح سال های متمادی در حال اجراست و هر سالی که می گذرد بالنده و تاثیرگذارتر از سال گذشته، توانسته در زمینه تبلیغ دینی بدرخشد.

* آغاز نشست های مبلغین
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط تخصصی ثبت نام در طرح هجرت تابستانی گفت: نشست استانی با حضور کارشناسان برای همه استان ها و هر روز دو استان از امروز (۲۰ تا ۳۱ خرداد) برگزار می شود.
وی ادامه داد: ۳۰خرداد همایش بشیران جوان و در چهارم تیرماه همایش عمومی مبلغان را در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی، با بیان این‌که ارتباط مبلغان با نسل جوان دارای اهمیت فراوانی است و باید مبلغین به آن توجه ویژه ای داشته باشند، بیان داشت: طرح هجرت تابستانی در دو مقطع بوستان معرفت ویژه مقطع ابتدایی و راهنمایی و هسته فرهنگی جوان ویژه دبیرستان به بالا طراحی و به اجرا در خواهد آمد.
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: علاوه بر شاخصه های سنتی، روزانه ۳ جلسه کلاس برای بوستان معرفت و جلسات گفتمان و مناظره برای جوانان در نظر گرفته شده است و مشاوره فرهنگی، تبلیغ چهره به چهره و دیدار از ایتام و جانبازان از جمله برنامه های مبلغان است.

* ۱۸ تیر؛ زمان مراجعه مبلغان به سامانه «سما»
وی با اشارع به این‌که اعزام مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان از ۱۸تیرماه با مراجعه مبلغین به سامانه  «سمتا» به منظور  دریافت احکام خود آغاز خواهد شد، افزود: در این طرح با توجه به این‌که شامل همه شهرها و روستاهای کشور می شود محدودیت ظرفیت و اعزام نداریم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.